Wednesday, January 9, 2013

tulah..pandai sangat..

Korang nak tahu? Tak nak tahu pun aku nak cakap gak...hahahah..nikan blog aku suka akulah kan? Tul dop??? Betulll..

Hari semalam aku telah hampir menjahanamkan hidup aku dengan melakukan perkara yang tak sepatutnya...huhuhuhu..apakah yang sangat deng itu? Aku telah dengan rela hati dan seikhlas hati merestart iis kat production server...

Haiwan apakah iis itu? Yea adik adik sekalian...iis nilah tempatnya semua website berkumpul..matinya iis maka matilah juga semua site...tapi kalu dia nak mati pun biaq pi dialahkan...

Yang jadi masalahnya dia mati di production server..server dimana semua orang akses website dari sini dan buat kerja memasing...iis mati maka takleh buat keje..bila takleh buat keje maka kita akan rehat..bila bos tanya kenapa rehat kita cakap web down..bila bos tanya kenapa kita cakap tanyalah dak ess bila bos diorang datang tanya kitapun kenalah marah lepas tu sambung lagi ngan kena marah oleh leader plak..deng darab sejuta tull..


Tapi aku takderlah sampai tahap hod cari sebab nasib aku time benda ni jadi diorang semua tengah meeting...kalu diikutkan benda ni takkan ada isu sebab kejap ja restart iis tu..Tapiinya bolehlah plak ada servis tak nak run...haih betul

Setelah mencuba sebanyak beberapa kali restart servis tersebut dan sebanyak mungkin ayat Kursi..akhirnya berjaya juga..syukur sesangat.

Dahlah time tu orang jaga server takder...haih i will survive tul...

I learn this the hard way..hari ni siap nak pi keje pun takut siap rasa nak MC tapi we need to face the reality...biar selesai sekarang jangan nanti jadi bahan kendian huhuhu

Janganlah ada next time....

No comments:

Post a Comment