Monday, January 14, 2013

jom makan...

Hari minggu camni aku memang slow motion sikit..bangun pun lewat ja...bebudak dah bangun aku masih lagi dalam mood landing...dahlah semalam takleh tido..mimpi memang dah mimpi..siap ada banyak mimpi tapi takleh lena...aku memang cukup sakit hati kalu hujung minggu aku takleh tido...dah kena tunggu next sabtu...haih there goes my motivation to go to work...

Disebabkan selera anak aku susah nak dijangka..so aku bercadang nak masak ayam goreng dan kari ayam...walhal cadangan asal nak masak bawal 3 rasa tapi pikir balik esoklah plop.

Nasi putih pun aku terpaksa tukar jadi nasi minyak..satunya sebab aku memang suka nasi minyak dan aku tak pernah sangka yang akhirnya aku kena masak sendiri nasi ni sebab sini takder nasi minyak. Y?Y?Y? Kenapa takder nasi minyak kat sini..kalu kat kuantan aku leh makan setiap hari huhuhu sedihnya saya..

ehem! Saya masak sebab anak saya memilih makan. Sebab tu dia makin kurus dan mama dia makin ehem ehem semangat kesukanan.

Nilah hasilnya nasi minyak saya. Sorilah gambo ni nampok cam tak senonoh sebab aku lupa nak amik gambo time dia dalam keadaan sempurna..ni gambo aku dah menyiapkan diri aku sebanyak beberapa suap.


Tu cerita sarapan dan lunch juga dinner aku...siap masak dan makan, operasi lipat dan jemur kain...haih benda paling aku tak suka sebab nanti kaki aku sakit duduk lama sangat. Sejak makin gemuk ni aku memang mudah sakit kaki.

..lepas jatuh dari tangga kinabalu lagilah kaki aku ni makin ngada. Tapi salah aku gak..orang lain dah lama pergi ngurut atau ke spital tapi aku buat bodo ja padahal lama lagi nak pakai kaki tu.

Pass ni salahkan kaki ngapa aku tak pi exercise..deng! hahaha padahal ko tu yang malas...sian wahai kaki...kena pi cari tukang urut dah ni....

Dah bosan duk umah operasi merayau ke Nilai 3..saja ja cuci mata..dah takder apa dah nak beli kat sana hihihi padahalnya poket dah nak kering ni sebab shopping banyak sangat tambah plak budak masuk sekolah.

Kat nilai ni ada jual karpet getah yang aku beli kat sarawak..giler mahal rm20 satu and takleh less...cis aku beli kat sarawak nun baru rm16.50 sebab makcik tu tak mau bagi dskaun..pass pujuk dia bagi aku diskaun 50sen Ja dari rm17. Haih.

Alang alang dah keluar terus lajak ker warta Bandar Baru Bangi..saja ja kekonon nak cari seluar panjang ayang aku. Dah sampai sini, ayang aku teringinlak nak minum. Cari kedai mamak yang biasa pergi rupanya dah tukar jadi chinese muslim restaurant.


Ayang aku bangsa tak suka masuk tempat yang cam ada kelas ni. Dia suka kedai mamak ngan gerai ja. Isteri dia yang cantik lagi rupawan nilah yang gedik sangat suka gi makan kedai yang camtu.

Lepas berdiri depan muka kedai tu selama hampir 5 minit memikirkan nak masuk ker tak, last last ayang aku masuk jugak. Aku dah tau dah kedai camni harga makanan dia kompom over rm5 punya...habislah jap lagi.

Pass baca menu kitorang amik set dim sum yang murah..rm6.80 tuk 4 ketul..uhuk uhuk ayang aku memang dah cuak dah time ni..hihihi sungguh berjimat sekali beliau.



Sorilah gambo jadi tak cantik bila upload..ada lagging sikit. Berbalik kat cerita tadi, aku nikan jenis suka makan so aku pun order benda lain. Aku order dumpling soup. Harga dia rm15 tuk regular. Aku tekad dah time ni takperlah aku bayar jer semua makanan ni hihihi nanti aku pow balik dari ayang aku di kendian hari.



Aku ingat rm15 tuk sorang makan. Kiranya bowl size dia tu sesuailah tuk makan berdua. Ada dalam 5 ketul dumpling yang dalam setiap satu adalah dalam 3 ekor udang. Bagi aku ianya worth the price atlest it look like it does.

Air plak aku order air limau kasturi yang diblend. Sedap wooo pekat ja rasa dia tuk bebudak aku order air ribena spesel, pun best gak sebab ribena tu jadi ais blended. Ayang aku amik teh cina jer uhuk uhuk uhuk.


Adik dan keta ketanya...kalu tak angkut keta dia kompom berperang aku kat situ...



Bagi aku tempat ni worth nak pergi. Tempat dia selesa dan makansn dia nampak best. Lenkali nak try benda lain pulak hihihi. Err ada sesapa nak belanja saya tak?

No comments:

Post a Comment