Monday, January 14, 2013

sayang...

Apa sebenarnya cinta? Apa beza antara suka sayang cinta dan kasih? Kenapa cinta tu boleh pudar? Kenapa orang dengan mudah lupakan orang yang dulu paling dia cinta? Kenapa orang leh ngan mudah kata dia jatuh cinta or sayang orang tu?...haih..ni masalahnya sebab aku tak leh nampak dari kaca mata diorang apa itu cinta.

Aku akui yang aku bukan orang yang mudah jatuh cinta tapi aku mudah jatuh suka..sayang pun aku agak susah nak definisikan nikan pulak cinta.

Bagi aku sayanglah yang paling kekal..sampai bila bila pun kita akan sayang..macam kita sayang parents kita..anak anak kita...sayang tu takkan pudar..sebabtu bila kita ada kasih kita akan ada sayang.

Cinta tu bagi aku satu rasa yang sangat fragile...waktu kita cintakan orang tu memang kita akan sayang dia sepenuhnya tapi most of time nafsu yang banyak main peranan dan bila rasa tu makin kurang..kita mulalah kata tak cinta..mulalah lupakan semua rasa sayang yang dulu.

Takat ni aku susah nak jumpa orang atau couple yang masih mencintai seperti waktu awal2 dulu...waktu yang semua takper..tak pandai masak tak pandai kemas umah semua ok tapi yealahkan sapa tahan camtu...

Aku tak paham macam mana orang mudah kata dia cinta or sayang orang tu padahal dia baru kenal orang tu..kalu dia kata dia suka aku pahamlah tapi ko baru kenal sehari ko dah sayang orang tu..bagi aku sangat pelik.

Tapi bila kita cinta patutnya kita terima orang tu seadanya. Kita berusaha untuk paham perbezaan antara kita. Dan bila cinta jugak kita letakkan kebahagiaan orang tu dalam cartateratas kita.

Tapi ni bukan dunia sempurna. Dunia yang manusia boleh maafkan orang lain dengan mudah. Dunia tanpa ada rasa dendam. Dunia ni manusia lebih pentingkan diri. Pentingkan rasa dirinya sendiri dan puasnya diri sendiri tanpa pikir perasaan orang lain.

We do need to be selfish to be happy but is it worth the price? Is it the true happiness?

Yang penting kita kena cari cinta Illahi dulu. Lepas tu restu keluarga dalam mencari cinta InsyaAllah semua akan mudah. Jangan lupa untuk ikhlaskan hati dalam apa saja tindakan.

Love yo!

No comments:

Post a Comment