Saturday, January 5, 2013

sabtu ku yang...

Dah agak lama rasanya aku tak duk kat umah diam diam pada cuti cuti camni...cuti panjang baru ni aku duk sibuk pi jenjalan dan balik kampung...so nilah baru nak rasa duk nian kat umah....

Semalam aku dapat call dari tuan umah aku inform yang kitorang dah 2 bulan tak bayar sewa umah...so dem...camnerlah aku leh lupa nak bayar sewa umah ni...

Lepas di fikir aku rasa alasan terbaik sebab takder notebook...aku dah biasa bayar online..dulu kat opis bebas sekarang dah kena control mgkn sbb tu kot aku terlupa nak bayar.

Bukan tak mau guna atm..tapi kitorang dah kena dulu wit tak reg masuk akaun...slip ilang so burn bodo jer wit sewa tu...moralnya jangan lupa bayar sewa umah...

Dah namanya duk umah...kenalah memasak tuk bebudak..niat hati nak buat bubur nasi. Dalam tu nak letak sayur cam carrot, brocolli, baby corn ngan shitaki mushroom. Letak ayam sket kan sedap...

Aku pun rendamlah beras tu dulu...pastu baru letak air masak kat dapur...lepas sekisn lama aku start terbau sesuatu...deng tul..dah berasap dapur aku bubur aku hangit...habis periuk aku itam...huhuhu dahlah tu ja periuk aku ada...

Lepas buang nasi hangit tu...aku pun cucilah periuk tu...tapi korang tahu jerlah camner rupa periuk tu..ngan kerak tebalnya..aku dahlah takder berus dawai...akhirnya aku pun guna cara yang di ajar oleh kawan mama aku..gunakan sudu tuk cuci kerak nasi..

Ni rupa tengah cuci..halfway


Ni rupa pass dah siap tapi cara orang yang malaslah...

Korang guna ja sudu tuk kikis kerak tu yea....tapi lagi baik klu elakkan dari kejadian ni berlaku huhuhu

Dahlah..jom layan lagu ni...

Dak gag concert kbs...best woo rancangan ni...

No comments:

Post a Comment