Thursday, September 26, 2013

dengki....

Aku tak paham bila ada orang sibuk nak mempertikaikan kenapa ada orang dapat lebih dari dia.

contohnyalah...kawaan ko dapat elaun dari syarikat...ko x dapat..so?  biarlah dia dpt..adalah lebih dia sebab tu dia dapat..mungkin ko dah x perform sebab tu tak dapat.

ni soal rezeki..lagipun bukan dia buat keputusan sendiri...semua management dah agree budak ni layak dapat so tak yahlah nak pikir lelebih.

yang aku bengang bila leader sendrik tak dapat nak mempertahankan anak buah bila orang mempersoalkan kenapa anak buah dia layak... ko sebagai leader patut tahu kenapa anak buah ko layak dapat. kalau susah pun ko pilih ja untuk tak nak jawab soalan diorang.

bagi akulah..orang yang dengki ngat ngan lebih orang tu takder life... dia ingat bila orang tu dapat lebih dari dia takde apa apa pun yg orang tu sumbangkan...dia tak tahu yang hidup lagi terseksa.. kerja lagi banyak.

semua nak tengok orang yg dapat lebih tu jadi high performer.. jadi terbaik...pendek kata benda yang dia bagi ni cam tuk buat tutup mulut ko dari mengeluh bila dapat kerja banyak. ko tahu tak orang yang dapat lebih adalah tidak layak untuk mengeluh.

ala apa orang len tahu..orang hanya Nampak orang len lebih dari dia...pastu bila orang tu huha huha bergembira kata makan gaji..dem youlah... dalam hati ko tak tahu...

orang len aku tak tahu..tapi kalu kena kat aku camtulah aku rasa...bagi aku kelebihan yang diberi hanyalah satu bebanan...aku hanya nak gi kerja cari duit dan dalam masa yang sama aku nak kerja dengan aman damai dan tenang...aku paling tak suka kalau aku ada target yang kena capai.

kalu di beri peluang aku nak balik hidup lama aku...hidup tanpa beban...

kalu korang nak lebih aku..mehlah amik...amik sekali ngan beban kerja aku yea..kalu rasa diri tu dah layak sangat.

 
ni semua sandiwara dunia...its all about face reaction..where most of people are just some fake liar..give you one big innocent smile but inside full of plans on how to doom you...


2 comments: