Saturday, September 21, 2013

Vikingdom...best sangat ke?

korang tahu ke apa kejadahnya Vikingdom ni?...bunyi cam pelik ja...tapi nilah filem KRU yang baru...ahhhhhh KRU...Norman..I lap u lah....hahahha fan boying mode...

aku baru ja lepas tengok cerita ni haritu..takderlah baru sangat...dalam seminggu gitu. tapi nak memboleh ke tengok cerita tu ..terpaksalah aku membuat hujah hujah dan dalil dulu kenapa mesti tonton Vikingdom dan bukan filem riddic.


dengan keadaan tepon aku yang bateri hujung nyawa...terpaksalah aku bukak trailer filem filem tersebut dan ternyata keduanya adalah filem mengarut hahahhah so point terbaik adalah...marilah kita menyokong industri tempatan...


Tajuk filem: Vikingdom
Terbitan: KRU
Pelakon: Dominic apa ntah...yg penting takder melayu dan Jon Foo tu hensem.
Genre: Fantasi mitos

Sinopsis: kisah seorang raja yg berketurunan dewa mati di medan petang tetapi dihidupkan kembali oleh kekasih dewinya. Dia diminta untuk mengalahkan Thor dewa kilat oleh abg kepada kekasih dewinya.Kisah perjalanan raja ini dalam menjalankan misi yang diberi.

Komen aku:

ehem ehem..betulkan tekak dulu...eh..hauslah plak...minum dululah...huhuhuhu....

ok ok...bagi aku cerita dia ok. aku bagi markah 3.8 out of 5....walaupun aku minat gila KRU...tapi penilaian aku bukan berdasarkan bias yea...aku bagi pendapat sebagai seorang penonton yang telah membayar wit hanya tuk tengok wayang...

jalan cerita yang cuba diutarakan agak menarik...tetapi memang rasa peliklah..selama ni aku duk layan avengers ngan thor tetiba dalam filem ni thor jadi jahat....memang cam pelik ja...merosakkan imej thor dalam minda aku...terpaksa gi tengok thor 2 plak...

jalan penceritaan dia jenis tak banyak flash back...so kebanyakannya pasal present time..so ko taklah termanggu dan taklah rasa cam lambatnya nak habis...tapi aku pelik..kenapa kejap salji kejap panas pastu salji lagi...sat lagi hujan....dia ni duk kat mana sebenarnya?..konpius aku...

aku suka gila kat pelakon pompuan dia...cun bangat...cam muka Angelina Jolie gitu...walaupun tak paham tujuan dia nak gi berperang tetapi aku layankan ajerlah...

lupa cakap..cerita ni banyak perang...seyes banyak gila...kena sulalah..kena pancunglah..asyik berbunuh jerlah senang cakap...agak ngeri gaklah kalu ko jenis tak suka darah darah ni...

satu yang paling aku tak tahan....tang rambut palsu...adeh..kenapakah filem  berharga jutaan ringgit tak mampu nak provide a better quality of rambut pelesu?..y? y?...aku hilang fokus sebab duk tengok rambut palsu tu...huhuhuhu...

ayang aku plak komplen kenapakah muka  watak utama tu bersih sangat...tak comit langsung...cam dia mandi setiap hari..walhal kita tahu klu dah asyik merantau mesti muka dia akan gelap dan comot sket...hmmmmm

 apa lagi aku nak komen ek?...eh cam panjang plop komplen aku ni...oooo mungkin pasal teknik cgi kot...sebab cerita dia banyak dalam studio...tapi aku tengok banyak gaklah prop dia pakai huhuhuhu...

pada yang komplen filem ni...aku rasa korang perlu ingat satu...ni cerita rekaan..so dah kompom ngarut... sedangkan cerita omputih yang mengarut leh plak korang layan tapi sebabkan ni keluaran tempatan sedap ja korang kutuk...nampak sangat waktu pilih nak tengok wayang tu..korang dah bajet..oh ni karya tempatan...kompom kualiti ntah pepeja...tapi klu cerita omputih...tak masuk akal pun korang leh kata best gila....

bukan tak bagi komen...tapi komenlah yang sesuai...setakat cakap keluaran KRU cam cicakman ngan merong tu crap....habis batman tu baguslah ek?...dari sudut teknikal memang banyak boleh improve..so just give them some space to do so...

tak pun suh ja KRU hire aku keje sana...keje aku komplen ja nnt...bagi pihak korang...nak?..hahhahahaah

oklah majulah sukan untuk negara...tetiba.....gila panjang karangan aku...dem

No comments:

Post a Comment