Saturday, September 21, 2013

mungkin bukan jodoh

jom layan lagu dulu.....


hmmmm...lagu ni memang best...tapi kenapa aku pilih lagu ni?...hmmmm...aku hanya nak cerita pasal jodoh ja....

semua pun tahu jodoh tu dah ditulis awal lagi untuk kita...tapi kita lupa yang jodoh tu kekadang perlu dicari....so bila part nak cari nilah yang paling masalhnya....

kalau ko orang yang sangat cun memang ni ko tak yah risaulah...sebab dah kekompom orang kejo ko...tapi kalau ko memilih pun memang tak dapatlah jodohnya.

kekadang ada orang tak dapat jodoh sebab dia duk dalam lingkungan average...lepastu dia berkawan ngan orang yang cun atau org yang lebih popular...so selalunya orang camni susah nak dapat pakwe.

sama cam aku zaman sekolah dulu...kengkawan aku semua cun dan cute...dah tu pakaian cantik dan berstyle plak...so dalam geng aku bertiga hanya aku ja yang takder pakwe kat sekolah..sebabnya semua duk pandang kawan aku yang sorang ni....

aku bukanlah tak laku terus...tapi aku hanya laku bila aku keluar dari kelompok geng aku...tapiiii berapa tahun gak lah aku hidup ngan ayang aku duk usik pasal dia suka kawan aku tu...haih....

aku rasa problem kenapa pompuan average susah nak dapat pakwe sebab adanya lelaki yang kalau dia nampak sekelompok pompuan..dia hanya pandang yang paling cantik saja...sebab tulah tak laku.

pompuan average ni maslaahnya lelaki hanya akan suka bila dah kenal hati budi...kira bukan suka on the spot lah...tapi masalahnya lelaki tu kena berkawan dulu ngan pompuan tu...dah bila berkawan...lagilah masalah sebab bukan senang nak bercinta ngan kawan sendrik.....

mungkin sebab ni kot ramai orang kawen ngan posmen mereka huhuhuhu....

tapi...bagi aku lebih baik orang tu cintakan kita sebab hati budi kita....bukan sekadar rupa atau cinta pandang pertama....sebab...sekadar fizikal..takkan mungkin boleh bawa bahagia...semua yang bahagia sebab cinta pandang pertama kerana mereka boleh terima hati budi orang tu...so key word dia tetap hati budi.

konklusinya...biarlah kita ni tahap biasa ja...yang penting hati kita kena baik...insyaAllah nnt adalah yang pandang nilai kita yang tak terhingga tu....

ok dah habis bebel

2 comments:

  1. Replies
    1. hahahha... ni blog sapa ni?...Sukalah nk letak vid mana hahahha...jgn mare... :p

      Delete