Monday, September 26, 2011

Nak main game!

Sabtu and Ahad baru nih aku tak pergi memana betul- betul duk umah layan drama Secret garden ja huhuuhu...cerita tuh dah dikira lapuk dah sbb tayangan dia awal tahun baru nih, tapi baru sekarang aku dapat layan huhuhhu

Anak aku yang pompuan tuh dah belajar benda baru---> main game. Asal mula dia main game nih sebab aku nak rebut tv dari dia. Asal bukak tv ja mesti kartun dia pastu dialah yg conquer remote control. Camner aku nak layan korea camnih? huhuuhuhu

So untuk memastikan yang aku dapat tgk drama kesukaan aku, aku telah ajar dia main game dalam notebook <Purble Place> dan dia suka. memula tuh memang susah jugak nak ajar budak umur 3 tahun main komputer...merata ja dia bawak mouse tuh, penat aku nak ajar. Tapi last sekali dia plak yg terer dan siap tahu mana nak cari game tu kat start menu huhuhuhuhuh.

Sekarang nih dia dah tahu main semua game dalam purble place tuh tapi paling dia suka yang main cari matching pictures dan agak tererlah sbb dia blh cari semua padanan gambar yg ada.

Tapi tahu jelah bebudak nih, cepat ja bosannya, baru terer sket dah tak mau main, sibuk nak main benda lain.

Kat umah aku ada 1 netbook (aku punya), 1 notebook(ayang aku punya), 1 Mid tab -ala ala itab (ayang aku punya gak) nilah benda yang aku selalu berebut ngan anak aku

Kalila : Ma, nak main game.

<bagi netbook kat dia tuk main game>
<aku bukak midtab main fb>

kalila: (sambil pegang mid tab) ma nak main game

Aku: mana boleh, ma tgh guna nih.

Kalila: Nak main game

Aku: tak bleh!

Kalila: Nak main game
<malas nak gaduh aku pun bagi, pastu aku amik netbook dia plak>

Kalila : Nak main game

Aku : tukan dah ada

Kalila : nak main game!

Aku: Tak Bleh!

Kalila: (menangis)

situasi nih takkan berakhir sampailah dia puas hati huhuhu

Dan yang memburukkan lagi keadaan bila anak-anak pengasuh dia pun sama-sama berkampung kat umah aku main game. Adeh semua pakat duk lepak umah aku berebut netbook ngan midtab ngan kalila. aku nih mmg penatlah duk dengar kalila nangis nak main game, nak marah anak org huhuhuhuhuh

Aku tak kisah pun nak lepak umah aku, tapi aku bosan sbb tak reti nak balik, pastu bosan bila kalila nangis huhuhuhuhuh nasiblah, aku nih mmg tak reti nak menghalau budak so bertahan jerlah....

2 comments:

  1. Cesss!! kalau aku, halau jer bebudak tu balik.. x pon tutup pintu jangan bagi masuk HAHAHAHA >:)

    ReplyDelete
  2. saje je kan anak ko..
    pendek kata, dia nak main game tapi nak ada orang tengok.. baru ada perasaan bangga.. hohoho.

    pasni ajar anak ko main dota plak ye

    ReplyDelete