Monday, September 26, 2011

MAX 24.7 : Cinta 247


OK!, aku tahu ramai giler yang kutuk kumpulan nih dalam youtube so tak perlulah aku mengeluarkan kata kata cacian utk diorang kat sini.

Lagu kumpulan nih aku tak pernah dengar main kat radio lagi (atau lagu nih  main time aku tak pasang radio), hanya dalam youtube ja aku pernah dengar...frankly speaking, lagu nih melody atau musik dia blh pergi jauh, tapi lagu nih dihancurkan oleh lirik dia yang adeh, sangat teruk perlukan improvement.

Komen aku:


Ahli Grup:
Disebabkan kumpulan nih ada ramai like ramai giler so susah aku nak cakap pasal semua ahli dia. Ada sebahagian tuh yang adalah rupa sket tapi ada juga yang kurang huhuhuhuhuhu.


Suara:
Hmmm camner nak judge suara diorang nih ek? Bolehlah kot kalu takat nak nyanyi tuh. Mungkin disebabkan lagu nih banyak auto tune (silalah rujuk google kalu nak tahu benda apa nih sebab aku pun tak tahu sangat huhuuhuh) jadi kredibiliti nyanyian diorang nih bolehlah dipertikaikan dan aku plak mmg tak jumpa video diorg nyanyi live.
Lagi pun aku rasa dalam lagu nih cuma brapa orang ja yang nyanyi...yg lain jadi backup ja huhuhuhuh

Outfit:
Pakaian diorang nih mungkin jenis kasual wear kot...simple tapi kemas kot huhuhuhu

Konsep:
Diorang kata konsep diorang M-Pop<--- definisi nih lum diketahui lagi huhuhuhuh

Video:
Akhirnya sampai gak ker bahagian yang aku suka....JIMAT KOS!(read: teruk murah) ni ja yang aku leh cakap pasal video nih...starting ja ngan bebudak duk menjerit yang nak menggambarkan kekonon depa nih popularlah...tapi rasanya tak perlulah sampai menjerit jerit, cukup ngan pegang board besar pun rasanya dah ok kot...pastu korang perasan tak yang van yang bebudak nih naik blh disewa? huhuhuhu group femes tapi naik van sewa ker? <-- tak cukup prihatin

Sesampai ja ada sorang pengacara nih sambut, adeh giler tak real ok!. Pastu dia cakap ni adalah konsert pertama...cam tak ja..., peminat semua make up cam nak rak...cam pi tgk red carpet ja gaya memasing.
Nota: pi konsert sendiri pun lewat ker? nampak sangat tak punctual.

Pastu diorg mula menari dalam satu bilik yang kecik like so kecik untuk muatkan 12 orang. Dah tahu kumpulan nih ramai orang, carilah tempat yang besar sket cam padang bola ker..leh main bola terus...tolonglah prihatin sket.

Part menarilak...huhuhuh adeh...aku tengok pun rimas...lagi sekali aku cakap..korang tu ramai..RAMAI tahu tak...boleh tak jangan duk rerapat sangat...takleh ker positionkan diorang jejauh sket? oppss lupa...bilik tu sempit kan huhuhuhu. Adeh.

Satu soalan aku, korang belajar step tuh sebelum shoot mv ker? kalu yea aku leh pahamlah kenapa semua cam terabur ja, tapi rasanya korang patut dah tahu semua step menari sebelum shoot lagi dan berlatih bebetul sebelum tuh lagi...sebab ni ja waktu korang leh nampak impressive, kalu mv yg leh di stop pastu rakam balik pun terabur, live mestilah lagi teraburnya huhuhuhuhuh.

Aku rasa semua part yang ada pompuan tuh patut di buang saja...patutnya semua masa tuh digunakan tuk tunjukkan yang korang leh menari  dengan baik (walaupun tak) lagipun scene tu takder pun takder masalah.


Ni contoh MV kalau group korang ramai...depa nih ada 9 orang and nih group yang ada ramai member (beside snsd) so aku tak jumpa yg ada ahli lebih pada nih so accept jerlah apa yang aku jumpa. dalam vid nih  takder budak pompuan pun, hanya fokus pada nyanyian dan tarian ajer (dan fokus pada ahli yang ada rupa). harap korang paham apa aku maksudkan.

Bagi aku lagu dia (MELODI/MUSIK) kumpulan Max 24:7 nih accepatable, tapi sayang lagu sedap tapi lirik dia tak cukup membantu lagu nih...like takkan ko repeat semua yang ko buat dalam seminggu tu mg depan kan? ataupun...sebenarnya ko tackle awek lain ngan cara yang sama? so bolehlah korang ulang jadual mingguan korang tuh....huhuhu dem!

Oklah...korang usaha jerlah lagi mengupgradekan lagu dan tarian korang. Pastikan yang korang punya tarian dah cukup bagus barulah korang rakam MV. Storyline pulak tolonglah buat yang logik sket. pastikan pilih tempat yang besar sket atau wat ja kat padang sekolah memana huhuhuhuhu.

Satu soalan aku...kenapa kebanyakan vid kat malaysia nih cam gelap? tak bayar bil ker? atau sebab vid tuh tak HD sebab tuh gelap? huhuhuh kesian tullah.

Teruskan usaha anda semua!

1 comment:

  1. KPOP laki korea pom aku payah nak minat, ni kan plak KPOP laki mesia.. :|

    ReplyDelete