Friday, September 23, 2011

Forteen : Berdua Bersatu

 
Bagi aku lagu nih sedap and boleh layan lah...mendayu ja.  Kalu lagu nih keluar kat radio memang aku pasang kuat sound dia tapi....

 Komen aku:

Ahli grup: Cun, ada rupa (taklah sakit sangat mata aku nih tgk)

Suara : Sedap lah didengar

Outfit : Nampaknya diorg nih bawak imej kemas, tapi siap clean cut muka sekali lagi cantik kot huhuhuhu

Konsep : Aku tak tahu the rest lagu dari kumpulan nih tapi aku agak yang diorg nih cam ikut konsep 2AM dari korea dan VIP ikut konsep 2PM huhuhuhh (dari kompeni yg sama)

Video :

Adeh! ni yang aku tak tahan nih tgk video artis kita, camnih ja ka videonya? takat duduk kat kawasan korek tanah mana ntah (cam kat Golf Course IOI hotel ja) pastu prop dia kerusi ngan moto vespa.

Aku rasa pengarah nih nak bawak mood moody or sedih kot, suasana ngan warna pun tak cerah, mendung semacam ja, so konon vespa tu tanda kenangan ah kot.

Satu lagi body movement diorg..Wattehek korang pikir? takat wat camtu ja ka? tahulah  tema lagu nih nak cakap yg ko akan berusaha and terima semuanya walau ada apa yg menghalang pun tapi takkan limited sangat movement dia. Sampai habis video camtuh ja nari nya...kalu camnih kalu main teka lagu mmg leh teka ngan tepatlah.


A: cuba teka lagu apa nih (Sambil tangan ngan kaki wat cam dalam video)
B: Berdua Bersatu!
A: betulllll
B: Yeaaayyy

Cis!

Boleh tak sorang wat proper movement tuk depa nih, sian aku tgk mmg terabur giler ja and cam tak synchronized...and aku rasa nilah signature move utk lagu nih sbb dalam live show pun sama ja geraknya, tapi tolonglah wat formasi sikit huhuhuh barulah nampak kemas.

 Aku rasa kalu video klip nih ada storyline lagi baik kot, atau kalu takat nak stay kat satu tempat, amiklah shot yang cantik sket, nih shot camtuh ja penat giler aku nak tgk. Attitude pun biar nampak convincing sket adeh sabojelah.


Ni sample video 2AM yang hanya wat kat dalam studio. harap korang paham apa yang aku cuba sampaikan kat sini.


OKlah aku bukannya seorg yang ada background dalam bidang seni nih, takderlah aku nih paham semua terma-terma yang digunapakai tapi aku cakap berdasarkan pendapat aku sebagai salah seorg yang menonton video klip nih dan juga antara pengguna youtube yang tegar.

Aku rasa tak salah kalau aku nak bandingkan video nih ngan video lain, demi mengupgrade sket kualiti video klip kat negara nih.

1 comment: