Tuesday, September 6, 2011

Kenapa takder sapa nak ker saya waktu sekolah dulu?!

Ha! sapa yg kenal aku silalah jawab...kenapa takder budak satu sekolah nak kat aku dulu?

Nak dikatakan aku tak cun, rasanya aku dah cukup cun (muntah darah dowh) time tuh kiranya aku nih tak kalahlah, kulit putih ja (muntah lagi ) chinese look lagi (hoh hoh hoh..teruskan muntah) pastu slim dan tinggi huhuhhu....dah cam perfect package ah <--- yea tulah kata-kata org yang perasaan (read: Perasan) cun.


Pic aku tgh jadi penyambut tamu waktu hari PIBG...



 Pic aku kat Vistana waktu majlis makan malam amal...harga satu seat rm30(mahal giler time tu) dan aku dapat tajaan dari cikgu Anuar(tiada dalam gambar), cikgu kesayangan aku...yg dalam gambar ngan aku tuh semua cikgu praktikal kat sekolah aku...besalah cikgu bujang mestilah nak amik gambo...lelaki yg tengah tu antara cikgu fav aku(cis...dia tak ngajar kelas aku pun padahalnya) sket lagi jadi pakwer aku...sekarang dah lost contact sedih rasanya hati....but promise is meant to kept and memutuskan tali persaudaraan adalah tidak baik.

Dah kalau ko cun sangat, awat tak laku? huhuhuhu tu yg aku konpius tuh, camner aku leh tak laku nih? aduyai sedih tul. OK OK...bukan aku tak laku cuma takder budak satu sekolah atau dari sekolah lain yg nak kat aku huhuhu T_T menangis sebanyak satu sungai....

Pic aku waktu Form 5 ngan geng aku...semua dah jadi isteri org dan akulah yg pertama sekali merasmi majlis...yang tengah tu cikgu komputer aku (tahun tu IT tu benda baru lg)

Zaman sekolah dulu, aku nih pengawas, so kenalah garang sket (berlagak lebih). Waktu form 1 aku gagal waktu ujian penilaian waktu orientasi so kena campak ke kelas B (aku dapat no 1 sokmo time nih heh heh heh)...aku nih list dalam kelas A benornya maklumlah UPSR aku 3A1B (org lain dapat 4A ah, ko apa ada) disebabkan aku nih hanya bersekolah luar bandar (SKKempadang) makanya keputusan aku tuh di kira oklah...patutnya dah bleh masuk sekolah bandar dah tapi time tuh kalu bapak indon org tak layan. (YA! aboh aku org indon tapi dah dpt status PR dari aku takder lagi- antara faktor kenapa aku cun heh heh heh). Apa punya birokrasi ah.

Aku ingat lagi...org kampung siap ngan ada sorang cikgu aku cakap takleh masuk U kalu bapak Indon, dan ada jugak yg cakap "rugi ja pandai, bukan boleh masuk U pun" yea itu antara ayat-ayat jahanam yang selalu kitorg dapat waktu kecik dulu....mama ngan aboh aku mmg cukup kecik hatilah....dahlah miskin, nak hantar anak masuk U pun tak mampu pastu org cakap camtulak...huhuhuh mesti sayu ja ma aku rasa.

Kenyataannya...boleh ja masuk U walaupun ayah  indon, kitorang semua dah ada degree (degree jelah) pun....memang auta tul depa tu...JELES ah tu. (Aku nih banyak nasib baik ja, benornya aku banyak main waktu sekolah dulu huhuhuhu tapi nasib result ok...waktu sekolah rendah hari-hari kena rotan ngan cikgu Isnaruddin sebab tak siapkan kerja sekolah and the best partnya hanya aku sorang ja pompuan huhuhuhu, lum lagi kena penampar ngan cikgu Ahmad, masuk bilik Guru Besar pun aku pernah....Ada aku kesah? Takder der <--Amaran: Sila jangan Ikut kalu result anda selalu merah atau duk kelas corot ya...hanya budak duk kelas atas ja boleh buat semua nih)

Aduh dah banyak melalut plak nih. Berbalik ker tajuk tadi...ada ja yg nak kat aku, tapi mereka semua adalah mereka yang sudah bekerja atau pendek kata bukan budak sekolah dah. Kenapa hanya org dewasa ja nak kat aku nih? tensi tul.

Eleh berlagak..at least ada gak org nak kat ko huhuhuh......tapi kalu mereka dah bekerja, camner mereka nak masuk sekolah dan meletakkan surat cinta dalam laci meja aku? how? how? huhuhuhu jeles tul aku rasa pada mereka yang dapat surat cinta dalam laci meja depa ataupun mereka yang dapat bunga waktu hari guru....dah satu sekolah, pastu dapat bunga, mestilah semua org nak tahu...mestilah rasa glamer sket....tapi aku insan hina tiada siapa yang mahu mendekati huhuhuhuhu  terover sedih sudah,,,,,

tu ja cecita aku, nak dapat surat dalam laci meja, giler hampeh cecita. Walaupun aku tak dapat merasa manisnya memori camtu, tapi aku dapat merasa pi ngusha mamat yang aku minat, dia nih antara pesalah tegar yg selalu jugaklah kena ambush ngan aku sebab suka merokok kat belakang sekolah.

Sukanya aku kat dia time tuh, sampai tiap kali pi tandas mesti aku nak lalu kelas dia and mesti aku nak tinjau dia sampai kengkawan dia pun sedar...tapi yealah, aku kan tak laku, so dia pun tak bg respon sangat kat aku...apa jadi kat dia sekarang? dia keje ngan Atlas ice sebagai delivery boy last sekali news aku dapat.

Apakah faktor ke TAK LAKU an aku tuh?


1. Comot (nick name- belacan)
- yea, aku sebenarnya seorang yg comot, sampai sekarang pun masih sama...baju dan tudung aku sentiasa kotor, poket baju mesti ada ink mark, kain mesti ada kesan terbakar dek iron, begitu juga tudung, kasut lagilah teruknya...stokin pun selalu hilang.

2. Berlengas
- aku nih ada tabiat buruk sket...aku nih kalu pi sekolah kekadang  mandi bodoh ja, takderlah nak bersabun berwangi nih...syampu? huhuhu mana mama aku mampu nak provide benda tuh semua. syampu, sabun gel, tu semua adalah luxury time tuh.

3.Busuk
- aku tak pakai deodorant time tuh, pakai bedak( apa ajer yg ada) so kalu penat@ berpeluh mestilah akan ada bau sket (nasib lum ada bulu ketiak panjang time tuh...kalu tak)

4. Tidak bergaya
- aku takder baju yg cantik cam org lain, kalu weekend tuh keluar ngan kengkawan hanya ada baju kurung mama aku ja yg boleh aku pakai (semua baju aku adalah berkongsi ngan mama aku) bedak pun aku tak pakai tau...mmg berminyak ja muka

5. Entahlah

Despite semua factor diatas...hanya ada sorang ja yang terima aku seadanya...huhuhuh iaitu en.Ayang aku...dia kenal aku time aku dalam kondisi diatas...muka berminyak dan tak mandi...opsss....


 Pic aku dan ayang aku kat Balik Tongkang-TC ngan budak umah aku...tgh hangat bercinta time nih

lepas kenal dia cara aku pun makin berubah so hampir semua factor di atas sudah tiada....sebab tu Aku sayang sangat kat ayang aku huhuhuhu

Pic selepas berkahwin...DEM!

Ada sesapa nak tinggalkan nota dalam laci meja aku? tapi baik letak atas mejalah sebab nnt aku tak jumpa cari huhuhuhuhu

3 comments:

  1. tak leh letak atas meja..nanti cari tak jumpa..kene pin kat dinding depan meja..hahahaha...baru nampak..

    ReplyDelete
  2. HOIH!! Aku dapat masuk sekolah asrama lah... Sekolah Tengku Afzan... Tapi sebab aku x mo duduk asrama sebab tu la aku sekolah tanjung... demmm!!

    ReplyDelete
  3. hahaha :D..suh abg reza tulun letakkan atas meja...surat cinta dari bos sb cuti = -ve... :D

    ReplyDelete