Wednesday, April 24, 2013

hari naik gaji...

hari ni kitorang diberitahu yang kitorang boleh cek banyak mana gaji naik dengan cara semak offer letter secara online.

asal cerita camner diorang leh terfikir nak cek tak tahu tapi aku tahu diorang kekecoh nak tengok surat memasing so aku pun tumpanglah sekaki...

semua ada.kenaikan gaji...hanya jumlah yang membezakan. aku dapat berapa? hahahah rahsia. :p nak tau jugak?... adalah dalam seratus ringgit. katanya jumlah tu prorate sebab aku belum cukup setahun so bersyukurlah dengan rezeki Allah.

dalam group kitorang ada sorang yang dapat tak sampai.seratus tetapi ironinya.dialah orang yang paling gembira ngan kenaikan tersebut. kitorang semua terkedu ngan gembiranya dia kerana kitorang ja yang cam rasa amount yang kitorang dapat not enough.despite that is actually reasonable amount.

aku plak xam biasalah... ada aku amik...takder nak wat camner. tapi aku tak terkilan ngan jumlah tu sebab aku tak rasa kilang aku ada too much profit to be used in single time increment. lagipun aku dah dapat amount lain yang membuatkan lagilah tak patut untuk aku komen.

gaji dah naik maknanya aku kena naikkan jumlah pemotongan zakat pendapatan aku.... ni ja cara paling cikai yang aku ada tuk bayar zakat secara konsisten sebab nafsu jahat aku akan sentiasa ada...

ingat..kaya tu dugaan dan sebahagian dari duit kita adalah untuk orang lain....

No comments:

Post a Comment