Sunday, April 28, 2013

Hari minggu yang panjang...

Tajuk ja yg lelebih..takderlah panjang pun hari minggu aku..semuanya banyak dihabiskan di jalan raya...oh janganlah ada sebarang tiket dan surat cinta huhuhu...

Sabtu baru ni aku kena keje sebab server aku masih ada problem lagi..nasib baiklah vendor tu sangat terer..so diorang siapkan dalam masa beberapa jam sahaja...kan bagus kalu aku pun ada skill cam diorang....

Hari tu jugak opis mate aku kena sakit perut, so dia taklah larat sangat nak keje benornya..sian dia..entah apalah yang dia makan malam sebelum tu...Pass vendor balik aku ingat nak siapkan keje aku, tapi disebabkan ake sengsorang so aku takder mood, lagipun aku dah plan nak balik kuantan.

Aku balik kuantan sebab aku nak anto anak anak aku balik umah nenek diorang...minggu ni aku agak sibuk ngan projek dan juga kelas tambahan...kesian nak anto diorang tapi lagi kesian tengok diorang kat taska sampai tengah malam...cam takder life ja lagaknya...kalu kat kampong at least diorang leh main ngan maksu dan nenek diorang. Lehlah bermanja..nak harapkan mama dan ayah diorang tak habis ngan busy...

Aku setiap kali hanya kenangkan kontrak tiga tahun aku ja...aku kena bertahan demi kontrak tu huhuhu...

Balik dari keje aku terus amik bebudak dan fly ker kuantan.. aku bertolak kul 5.00PM tepat kat exit Sri Putra dan aku sampai umah 8.20 PM...disebabkan penat..aku benornya bapok ngantuk waktu bawak keta tu.

antara tujuan utama aku balik kampong sebab aku nak surprisekan mama aku. Aku dah niat, kalu dapat duit gaji ni aku nak hadiahkan mama aku gelang tangan...kesian mama aku takder barang kemas...semua dah sampai pajak gadai waktu zaman kitorang susah dulu.

Sekaranglah masanya aku nak bagi mama aku happy...dengan rezeki lebih yang Allah bagi. So tadi sebelum balik aku pujuk mama aku pi Kuantan Parade..aku sajalah bagi alasan nak beli baju ngan pampers..aku angkut anak anak aku sekali..so memang kecohlah tadi..nasiblah adik lelaki aku pun ada.

Aku tak pandai beli barang kemas, so aku ngan adik aku sepakat jumpa kat KP. Adik aku sampai ja kitorang terus pi kedai emas...tapikan ramailah orang pi shopping barang kemas..camkan murah sangat harga dia...tapi memang tengah murah..rm143-145 pergram compare pada harga sebelum ni.

Sampai ja kedai emas Wah Chan tu aku terus pi singgah jenguk...mama aku rilek ja dari jauh sebab adik aku angah memang biasa dah beli barang kemas ni... pastu aku pun panggillah mama aku tengok..bila suh pilih terus mama aku wat muka malu malu kucing...

mama aku nya ekspresi muka tadi waktu cakap nak belikan gelang tangan memang best..seronok sangatlah kot mama aku dapat hadiah...

so tadi hajat aku nak belikan mama aku hadiah dah tercapai... timing kena tepat, sebab aku nak tinggalkan anak ngan mama aku sampai jumaat gak so adalah juga ni boleh di kira rasuah hahahahah...

biarlah kecik ja pun..janji ada huhuhuhu...aku langsung tak amik tahu pasal memilih tadi..semua adik aku ngan mama aku ja yang buat..aku tahu bearap nak kena bayar ja...nasib baik aku tak reti pakai barang kemas ni..kalu tak masaklah ayang aku...

siap beli benda ni, kitorang terus balik..niat asal nak pi giant dulu tapi giler ramai orang pi giant..sampaikan kena q nak masuk..so aku pun kansellah nak pi shopping giant.

sampai ja umah, aku terus bersiap nak balik bangi semula..aku cakap siap siap kat kakak dan adik tinggal ngan nenek..aku ingatkan adik akan ngamuk tetapi upanya idak pun..rilek ja nyelit kat bapak dia...rindu kasih sayang lelaki rasanya anak aku tu..sian tul aku tengok...



so tadi kul 3 tepat aku gerak balik bangi..kul 6.20 aku sampai umah..masuk ja kl aku terus bawak slow sebab aku dah penat giler..dahlah lapoo..ajak orang temankan makan..orang tu plak pi dating..nak pi sorang tak suka..so aku teruslah balik umah...

tengah pikir nak tido ka nak kemas umah...tapi aku sangat penat huhuhuhu....

meh kita layan gambo perkembangan projek buat umah kat Tanah aku huhuhuhu...








harap semuanya oklah...huhuhuhu...

No comments:

Post a Comment