Sunday, April 14, 2013

Aku dan Kepompong

hmmm...cam biasalah aku ni..ada ja masalah inferior..tak pernah nak yakin ngan diri sendiri..so hari ni aku nak cerita pasal aku dan opis aku.

Aku dapat offer tuk diikat kontrak ngan company aku...of cozlah dia tak ikat aku bebodoh camtu..teori dia senang ja.. company ko spend wit kat ko cam gi training tu samalah kan company bayarkan wit, pastu company ikat ko tuk sekian years so ko kena serve that company within the duration and hopefully not resign or you need to repay the amount being used.

Semua benda datang ngan tanggungjawab..tapi biasalah bila bos dah tepek kat dahi ko ayat, I know you can do this, I know you are good in your job, maknanya bos ko dah letakkan harapan yang sangat tinggi kat ko tuk excel afterwards...tapi tu tuk orang normal bolehlah..tapi bukan aku..

Aku tak biasa hidup ngan expectation...aku tak suka hidup dengan ada orang duk letak harapan kat aku. Aku tahu kalu aku tak sampai expectation tu aku dan mereka akan kecewa.

Samalah cam sekolah dulu, cikgu selalu suruh letak target dapat A supaya nanti kita usaha nak capai, tapi bagi aku tak perlu letak A, kalu ko rasa ko leh pi B, ko letak B, dan kalu ko leh capai A tu maknanya bonus tuk ko. Teori aku senang, lagi tinggi ko panjat tuk reach konyer dream, lagi sakit ko rasa kalu ko jatuh, so takyahlah panjat tetinggi, panjat ikut kudrat ko ja.

Bunyi cam aku ni tak push diri aku.. yap aku tak suka hidup tertekan nak kejo sesuatu, ada adalah, takder takderlah...that doesn't mean yang aku tak usaha, contohnya baru ni aku gagal kelas Jepun aku (29% ja markah...memang rekod dlm hidup aku) tapi aku deserve tuk gagal sebab aku langsung tak usaha. Aku tahu kalu aku study memang aku boleh dapat better, so aku akan usaha tu dapat better marks ...if you can't be the best, be among the best.

Aku sebenarnya tak paham apa yang bos aku Nampak...aku ni bulat bulat malas buat keje..slow ja semua, alasan ja banyak...tapi bos bos aku termasuk dari kompeni sebelum ni suka letakkan target kat aku and percaya kat aku...Wahai bosku sekalian, please don't trust in me coz I dun trust myself huhuhuh...

Aku takder hati pun nak sign kontrak tu..tapi kalu aku pi training nnt tetap kena bond..so apa bezanya ngan sign kontrak tukan? huhuhuhu I hate this feeling.



No comments:

Post a Comment