Tuesday, June 14, 2011

Aku teringin nak makan ni

Aku teringin nakmakan pucuk ubi kayu yg dimasak lemak kuning huhuhuhu...
Setelah mengoogle aku pun dapatlah resipi dia

Bahan-bahannya:


secekak pucuk ubi (agak dalam 500gm)
50 gm ikan bilis
2 labu bawang besar - kisar
1 ulas bawang putih - kisar
1 inci halia - kisar
2 biji buah keras - kisar (errr aku tak nak masuk benda ni boleh tak? aku tak pernah masak guna benda ni)
1 batang serai - kisar
1 biji kelapa - ambil santan pekat
air dan garam

Cara Memasak:

1. rebus semua bahan yang dikisar halus
bersama pucuk ubi selama 10 minit.
2. kemudian masukkan santan dan garam secukup
rasa.

Aku copy dari : http://resepiworld.blogspot.com/2010/11/resepi-gulai-pucuk-ubi-kayu.html

dan tgkkan gambo yg dia beri

Aku rasa nilah menu aku malam ni untuk berbuka...dan kebetulannya malam ni pasar malam.....sekali ayang aku suruh beli siap jer...dem hancurlah impian aku huhuhuhuh.....

1 comment:

  1. alom...penat beli laksam semalam..last2 tak makan pon...huuuu~ rugi...rugiiiiii~

    ReplyDelete