Wednesday, February 9, 2011

Resign or not?

Patut atau tidak aku berenti keje? Ya , ini adalah satu soalan berasaskan emosi semata. Kekadang rasa cam malas jer nak pi keje. Rasa cam nak duk kat umah jer sambil layan tv (bukan layan anak..huhuhu ) tapi apa kebaikannya yang aku dapat kalu aku resign?
1.       Aku leh berehat sepuasnya sampai muntah.
2.       Aku leh layan anak-anak aku.
3.       Leh ikut ayang aku pi kursus memana 
4.       Tak dapat fikirlah plok
Sebelum tu biar aku ingatkan diriku kenapa aku nak resign.
1.       Aku rasa bosan ngan seseorang
2.       Aku tak suka bila org wat muka kat aku (management ah tu)
3.       Aku tak suka bila aku rasa blank (tetiba tak tahu apa keje aku kena buat)
4.       Aku nak TIDOOOO tak mau bangun pagi.
5.       Entohlah.
Tapi yealah mmg ah duk umah best. Sekarang dah ada anak lagilah sebab keje melayan diorg ja. Konpom aku banyak tido dari bangun (ikut jadual anak..) ahahahha. Tetapi masalhnya kalu aku tak keje aku:
1.       Akan menambahkan berat badanku (keje makan tido ajer)
2.       Tak dapat shopping tanpa di soal (ni kalu guna wit ayang akulah ni)
3.       Tak dapat gaji (takdernyer ayang aku nak bagi elaun sebanyak gaji aku sekarang)
4.       Takleh nak gi alamanda beli famous amos macadamia nuts (dah takder wit camner nak beli) huhuh
5.       Kena layan siaran ulangan astro yg tak berkesudahan (bosan giler bab ni)
6.       Apa lagi alasan patut aku bagi
Pointnya kat sini kalu aku berenti keje aku takder wit tambahan utk berjoli katak huhuhuhu. Tapi aku rasa aku dah tak mau duk sini walaupun benornya aku bukannya BZ pun just aku ni kalu dah mula rasa semacam kat orang aku susah nak accept orang tu cam biasa. Senang cakap I forgive but I don’t forget. Lagipun aku sendiri pun susah nak kata I’m sorry. (ego tahap langit ketujuh ah ni). BILA BARU LEH BALIK KUANTAN NIiiiiii huhuhuhu.

3 comments:

  1. ko jgn resign dlu...tunggu ak dapat keje lain and resign, baru la ko resign.... :P hahahahha

    ReplyDelete
  2. cess...apa ni, nanti kalu ko blah dulu camner aku nak blah. mesti kena tahannyer huhuhuh

    ReplyDelete
  3. ala...look for new environment jer...dah lama sgt kot peram tu..hehe

    ReplyDelete