Sunday, March 23, 2014

Yes, i do not own common sense

yap..it is true..aku memang takder common sense..aku hanya suka cakap jujur apa yang aku tahu dan apa yang aku rasa...

mungkin niat aku hanya nak share maklumat..tapi timing aku bagi tak sesuai..so tiap kali itu aku akan kena bidas ngan orang lain..and the funny part is i felt totally offended.. shit youlah.. ko yang pandai cakap banyak..pastu orang sembur sikit ko tergamam..terasa hati....nak merajuk..nak nangis...so drama queen..

kalu ko takleh terima sema tu..baik ko duk diam diam jangan bagi pendapat terus..jadi silent listener to the groups subject...no need to say anything..what you said is meaningless..and out of the topic... dont you realize that the way your thinking is already out of their scope of thinking.

its quite hard when aku hidup dalam keadaan bendul...aku rasa aku kena ubah cara menjadi lebih diplomatik..bercakap secara berlapik atau dengan kata lain tipulah sket...tapi itu bukan diri aku..rasa macam aku dah lama tak jadi diri aku..

setelah lama baru aku sedar aku hanya hidup untuk senangkan orang lain..aku kena cover rasa aku..aku kena jaga hati orang..aku kena jaga imej kumpulan aku ..imej geng aku..

dulu zaman sekolah aku dapat geng yang hot ladies..sopan santun..aku ketawa mengilai kena hentam...tapi itu cara aku..time kolej..aku ketawa gelak kuat kuat kena hentam sebab katanya hanya orang yang ada masalah saja gelak kuat kuat....dah kelako..aku gelaklah...apa masalahnya...

aku tak tahulah bila baru aku dapat jadi diri aku...

p/s: to we all gilos.. sorry..aku memang tak pandai pilih timing nak berkata kata...aku hanya nak menyatakan kerisauan aku dengan menyatakan bukti kejadian...tapi level thinking aku terlalu high tech..sampai aku lupa asas komunikasi...sorry again..sebab korang akan rasa aku macam akan tarik diri dari grup...slow down dari grup..aku hanya sedang menghukum diri aku...


No comments:

Post a Comment