Monday, March 10, 2014

welcome me back...

salam semua...sebelum aku mulakan expresi aku..aku hanya nak menyatakan aku sangat bersimpati pada mangsa dan keluarga mangsa MH307... selagi belum ketemu bangkai kapal terbang tu selagi itulah harapan ini masih ada walaupun kita tahu peluang tu sangat nipis... aku dahlah nak nek flight tak lama lagi..guess what the day aku beli tiket flight aku adalah the day that thing happen...so aku hanya berdoa semoga semuanya selamat nanti..dahlah kerja ayang aku memang sentiasa duk di udara...

sekarang aku nak mula sesi merempan aku...korang tahukan aku sibuk ngan projek duk dept mecha baru ni? apa?!!! tak tahu????!.. aku tak pernah cerita meh?..huhuhuhu..ok ok..aku kena buat system baru tuk dak mecha kat kilang aku..projek ni dari bulan 12 hari tu lagi dah.

asal projek ni aku memang mintak timeline sampai mac...pastu bos aku buat gila ..dia reject timeline aku. dia siap kata takat buat add delete susah sangat ke?..F ulah tak susah.. takat buat add delete mmglah senang..nak arrangkan flow..mak arrangkan codes ko ingat senang?? sebab tu aku malas nak kerja under orang yang tak tahu apa kita buat. Dulu pun gitu juga..akak tu terer pengurusan..tapi masalahnya dia tak tahu bebanan nak pikir idea hebat dia tu... we are the person yang akan realisasikan idea anda..so anda patutnya paham apa kerja kami.

Aku pernah keje under ketua yang sama field..yang tahu apa aku buat..hidup aku sangat heaven..bukan sebab kerja tu senang..tapi aku ada orang yang tahu apa nak dibuat bila kita Tanya soalan..orang yang paham either timeline tu achievable or not..orang yang tu what the hell kami buat.

so berbalik kat ketua aku yang baru ni...aku bagi jadual kat dia sampai mid of mac..lepas reject dia kata nak juga siapkan dalam masa sebulan..aku cakap impossible...tapi problemnya sekarang..waktu aku cakap tu aku kat umah..yang kena serang team mate aku..so aku benganglah..aku pun call dia nak nego..bolehlah dia tak angkat call aku..alasan dia pon rosak..shit tul...aku tak sebodoh tu..aku siap call team mates aku and suh dia passkan tepon ke leader aku..hampeh tak nak angkat....so aku already fight for my right.

hari jumaat baru ni baru aku Berjaya siapkan semua module...tapi takat siaplah...sebabnya benda tu lum masuk testing lagi...takat boleh run ja..nasib aku buat projek tu ngan member aku..selepas dikira berapa hari kitorang buat kerja and berapa hours of o.t..actually kitorang dah siapkan projek yang sepatutnya amik masa setahun menjadi 3 bulan...tu pun ngan o.t cam nak mati...

hari hari aku balik kul 12 malam...ok itu terlebih sudah..aku taklah selalu..o.t aku hanya dalam 54 jam saja bulan ni..and bulan ni lum habis lagi...member aku rasanya mahu dekat 90 jam dia o.t..tak termasuk kerja percuma pada hari sabtu sebab tak mahu diorang bising...

aku tak kisah bab kerja...itu memang tanggungjawab aku ..amanah aku..tapi aku bengang ada ketua dan bos camni..aku tak paham apa diorang pikirkan..diorang langsung tak sensitive dengan apa yang aku fikir..dengan apa yang kami lalui...langsung tak ada kata semangat yang kami dengar..yang ada hanyalah ...penilaian kerja dah dekat..saya akan nilai kerja kamu dan komunikasi kamu dengan users.. semua masalah dan delay adalah disebabkan kamu tak pandai berkomunikasi dengan user.. F U lah...kami kerja cam nak mati..masih nak kutuk pasal komunikasi..

pastu keadaan jadi lagi hangat bila member aku cerita apa yang berlaku kat dia beberapa tahun lalu waktu penilaian dilakukan.. dia dipersoalkan sebab kenapa dia tak paham flow kerja user..and leader kami cakap kat dia yang dia tak pandai..yang pandai hanyalah planner of the project.. mungkin leader aku tak bermaksud sedemikian..tapi dia bercakap tanpa pikir perasaan kami yang kerja bersusah payah...apa salahnya kalau dia comfortkan kami..bukan benda tak siap..

untuk projek ni aku memang banyak menangis...dah berapa kali aku menangis kat opis sebab aku rasa tertekan..aku rasa cam tak dihargai..aku rasa cam aku tak sepatutnya masuk bidang ni...tapi bila aku pikir balik...yang stresskan aku bukan kerja aku tapi unsur luar..

the funny thing is..leader aku cam tahu yang kitorang tengah sakit hati..dah sebulanlah dia berbaik ngan kami.....sorilah..sekali terluka selamanya terasa...

aku boleh act normal but the reality is...

oklah..panjang dah ni... aku akhiri dengan ucapan..sapa nak hire aku? huhuhuhuh

No comments:

Post a Comment