Friday, March 28, 2014

Manusia...manusia..

haih...apalah nasib aku...asyik kena ja ngan situasi yang tak sepatutnya... tak paham betullah...nak tau apa yang jadi?...huhuhuhu ok meh aku ceritakan...

kat opis aku ni ada proses penilaian setahun 2 kali... so setiap kali penilaian ni..kita akan setkan target kita untuk 6 bulan akan dating...so after 6 bulan nanti, bos kita akan review dan nilaikan balik kita ni bagus ke tak..layak dapat bonus banyak mana..sema bergantung kepada penilaian ni...

so nak dijadikan cerita..pagi hari tu aku dah siap lah kena temuduga ngan bos aku..so aku balik meja nak edit balik mana yang salah. dalam pada tu,mood aku kurang baik..so aku malas nak keluar makan ngan kengkawan aku.. so aku hanya lepak kat meja sambil men tepon..sambil buat dokumen sambil update komen yang aku dapat dari bos aku.

senang cakap aku tak hide pun kertas penilaian tu..dah nama pun aku tengah editkan.. besides aku tak jangka apa apa pun..kan tengah rehat..so no hallah aku nak bukak..bukan ada sapa pun.

tapi...nak dijadikan cerita..tetiba heboh pasal ada grup aku share marks ngan team lain... what the heck...ngan geng pun aku taklah share secara public..aku tunjuk pun tanpa niat nak share..aku hanya nak Tanya diorang apa patut isi untuk certain potion tu..

bila cerita ni timbul, aku terus wat penaakulan mantik..setelah aku kaji..aku hanya suspek 2 org..tapi yang sorang ni memang aku saspek gilalah..sebab dia tak pernah offer aku makan..tipulah tak langsung..tapi that day dia offer aku kek..hmmm..

the funny part is, kami taklah baik sangat...biasa biasa ja...in fact aku hanya paling rapat ngan team mates aku... yang lain kawan as an office mates.. that's all

berbalik kat cerita tadi..yang jadi isunya sekarang bukan pasal team lain tahu pasal markah grup member kitorang...tapi kenapa dia dapat markah sedemikian, aku dapat markah sedemikian...ko apahal? dah aku layak hanya markah tu..sebab tulah bos bg markah begitu..ko layak markah berikut.. so leader ko marklah markah tu. kalau ko tak puas hati..ko pertikaikanlah. dalam sesi penilaian hanya ko, leader ko ngan bos ja yang ada.

dah ko rasa ko bagus.. ko bagilah fact yang ko bagus...ko senaraikan semua hasil kerja cemerlang ko...ko bagi alasan paling bernas atas kesilapan ko... sebab at the end..diorang akan nilai balik point ko dengan fact. tapi kalu dah ko sebenarnya goring ja sema... memang mimpilah ko nak dapat markah baik.

ko ingat aku lapar ke ngan markah tu sema...setiap kali penilaian aku mesti nilai semua kesilapan aku dah buat..ada tak aku sebabkan satu kilang tutup..kalau ada..so sadap jerlah...ratelah diri ko serendah yang patut...takyah nak poyo berlagak bagus.

boleh tak jangan dengki ngan orang lain... ko nak dapat bagus..ko buatlah bagus..ko dah buat silap..mmg bos takkan pandang dah bagus ko..ingat tu..kerana nila setitik... walau ko bawak untung jutaan ringgit kat kompeni..orang akan pandang ko sebelah mata ja... people only see your wrong doing..not what you have done.

oklah..malas dah nak ngamuk.. nak berangan pi korea lagi best...



meh layan mv ni.... apa kaitan? tak ada kaitan pun...hahahahahha

No comments:

Post a Comment