Sunday, March 23, 2014

Fly me to Kuching

Last week aku wat gila...aku telah pergi ke Kuching Sarawak... hahahahhaha.. tak gila pun...ntah pe pe ja....

Oklah..cam aku cerita dulu, aku kan sangat stress..so aku sakit hati, lalu aku telah mengambil cuti pada hari Jumaat. Kebetulan pulak adik aku ada meeting kat sana, so aku pun apa lagi, terus merengek ngan ayang aku bagi aku pelepasan gi Kuching...

memula tu dia reluctant nak bagi..yealah..dahlah kos tinggi..pastu on the same day plak MH370 hilang...so memang susah gaklah aku nak pujuk dia...setelah puas memujuk..akhirnya ayang aku belanja tiket pergi...tu pun sebab Malindo air ada sales..thank you ayang...

ni first time aku nek Malindo air...harga tiket dia agak competetive..siap bagi luggage 15 kg lagi...haritu ayang aku pernah nek dari Kuala Terengganu ke Subang...tapi flight keciklah...yang aku nek ni standard punya plane. Ayang aku dapat gak muffin time dia nek hari tu..aku dapat biskut munchys ja..oklah dari tak ada..tapi nasi lemak dia tak sedap sangat..walaupun kayu nasi kandar provider food dia.

yang aku suka pasal Malindo air ni, dia punya seat luas..bab buntut tu taklah luas sangat..tapi kira ngan saiz aku muatlah...yang paling penting adalah leg space..klu aku nek MAS nga Air Asia..kompomlah aku kena duduk kangkang...sebab langsung takder ruang tuk kaki aku...klu aku duk elok, mesti aku akan kacau seat orang depan.

bayangkan..nak amik handbag kat kaki pun tak boleh..tak ada ruang langsung...tapi ngan Malindo air, memang luas ja kawasan kaki ...siap leh goyang goyang lagi...flight dia pun ada entertainment unit...klu kita nek MAS,headphone dia jenis kaki dua..spesel sket..so kita kena mntk ngan stewards lah headphone dia..tapi ngan Malindo air ni, dia punya headphones jenis yang biasa punya..so kita leh guna yang kita ja..

pengalaman perjalanan kali ni lain sikit...semua orang dalam keadaan beware sikit...kalau selama ni bila langgar awan semua oarang rilek ja..tapi kali ni semua agak terified sikit...nak plak bila kapal terbang langgar air pocket..so dia akan drop ..time ni sema dah jerit dah...time landing pun sema dah dalam posisi ready for impact...memang agak menakutkanlah memasing...

sampai ja kuching, aku tunggulah adik aku datang epot..dia sampai ja terus kitorang amik kupon teksi. Aku naik jateksi terus tanya ada perkhidmatan sewa teksi tak,,tuk sehari..aku tanya tour agent..tapi harga dia nak mahal sangat...last last teksi drebar tu offer rm160..so aku pun accept jerlah.

sampai tune hotel...lepassiap check in kitorang masuk bilik..memula tu memang aku tak amik TV...aku ingat ada dalam pakej dah..sekalinya tak pun...kekononnya nak tengoklah movie guna notebook adik aku...cucuh ja charger terus ada bunyi cam elektrik...tak lama pastu pop..sema lampu padam...nasiblah takder litar pintas..

apa lagi bergegaslah aku pakai baju..dalam otak dah running dah nak bagi alasan apa ni..sekalinya keluar bilik banyak ja room yang trip jugak...sampai lobi, maintenance mmg tgh on the way nak repair..siap ja dia betulkan kitorang punya elektrik bilik..tutup ja pintu terus kitorang tergelak...selamat..hahhahahah

ni bukan kali pertama aku ke kuching...dah banyak kali dah aku gi...so aku hanya pergi ke tempat yang aku rasa menarik ja..malam tu pun gi seberang sungai tengok kek lapis..esoknya baru aku shopping sakan...

balik aku nek Air Asia...kitaorang tak gi mana pun..gi tempat nak beli barang ja...pastu terus settle..terus chow pi epot..tido sat kat surau epot..hahahahha

ok..memang sangat boring trip aku ni...tapi aku tak kisah...sebab aku dapat spend masa ngan adik aku..dapat berborak ngan dia...bunyi cam jauh ja..padahal nun duk kampung sebelah ja..haih..

ok bye..

No comments:

Post a Comment