Wednesday, January 19, 2011

aku dan airport (versi explorace)

     Pengembaraan bermula...huhuh dah macam crita upin ipin jer bunyinya...tapi nilah cerita yang aku alami nak sampai ke malaysia timur ni (ke barat?). Ni 2nd time aku naik kapal terbang, dulu pernah nak merasa naik kapal terbang aku sanggup fly ke langkawi. naik flight paling pagi balik naik flight paling lambat. tapi waktu tu aku pukul 4 pagi dah terpacak kat airport huhhuhu.
      Nak dijadikan cerita, aku dan adik aku ada tugasan di sarawak dan sabah selama seminggu. Flight kami ker Sarawak pada pukul 8.30 pagi. kami sampai kat airport dalam 7.30. siap check in bagasi segala, sorang lagi team member kitorang belum sampai. jadi kitorang  lepak makan nasi dahulu huhuhu last last kul 8 lebih barulah member ni sampai huhuhu..ngam ngam member tu jejak kaki kat pintu airport announcement pun dibuat...huhuh apa lagilarian pecutlah kitorang, luggage pun dia tak sempat check in huhuhuhu nasib baik berat max luggage 7 kg dan berat beg dia pun berat 7 kg huhuhu sabojelah.
       Kitorg teruskan lagi larian kitorg ke destinasi, huhuhuh, rupanya semua org dah naik flight kitorg org terakhir huhuhuh, tapi nasib baik penjaga gate tu baik, lembut jer dia cakap, cepat semua dah tunggu. pintu gate ke kapal terbang pun dah tutup tapi kitorg banta langkah jer (ala tali ngan kon ja) aku pun pandang atas leh nampak pilot tu pandang kitorg tak puas hati huhuhuhuhu :p( tak kisah pun yang penting dapat naik) so selamatlah kitorg mendarat di sarawak huhuhuhuhu....
     Perjalanan kitorg ke Sabah diteruskan pada hari selasanya kali ni naik MAS lak..wah so excited rasanya huhuhuhu. walaupun flight kitorg kul 8.50 kitorang kul 5 dah terpacak kat airport dan siap check in diri dan luggage sekali huhuuhu.... sementara menunggu flight kitorg pun turunlah ke kawasan ketibaan sebab sana ada mcD yang ada tenet  ( ni kes kena wat assignment ah). melepak punya pasal tak sedar dah kul 8.20 dan tetiba perut ku memulas..huhuhuhu....aku terus ke tandas kemudia terasa nak solat dahulu, dalam hati rasa sempat kot. siap jer solat ada masa 15 min sebelum boarding so kitorang pergilah ke imegresen daftar keluar diri. sekali announcement pun keluar "panggilan terakhir kepada penumpang mas060 ke kota kinabalu.." huhuhuh adakah....
                       Apa lagi teruslah kitorg berlari laju ke pintu gate yang berjarak 4 minit dari pejabat imegresen tu huhuhuh...disebabkan kandungan lemakku yang terlampau huhuhuh aku tak mampu meneruskan larian dengan laju lalu aku pun menjerit " kau pergi dulu, pergi dulu...." kepada adik aku yang meneruskan lariannya huhuhuhu.
               Dek kerana dia tiba dahulu ke pintu gate flight, so apa lagi kena bambulah dia dengan staff MAS tu ,dahlah penat berlari kena marah lagi.. tapi dia bagi gak kitorang naik flight tu .siap staff dia cakap " luggage dah keluar tau dari kapal terbang" huhuhuh..kemudian adalah seorg tu bertanya kenapa aku lambat, aku pun memberi alasan yang paling kukuh "ini 1st time naik benda alah ni.." dia pun cakap yang MAS 30 minit dah leh naik kapal...huhuhuh ye ker..so sekarang aku dah tahulah.....
                Sepanjang larian tu aku dapat panggilan dari PM kitorg, aku mana sempat nak angkat sbb tgh berlari, siap sampai hotel dia call pastu apa lagi kenalah aku dgr leteran dia, huhuhuh dahlah penat berlari kena leter lak, bosan tul, rasa cam aku ni kanak kanak jer lagi huhuhuhu....

No comments:

Post a Comment