Saturday, March 30, 2013

adik yang demam

Hari ni dah masuk seminggu adik demam..dari demam biasa..pastu batuk plak... tak tahulah bila nak baik demam dia ni..

first time aku bawak anak aku masuk emergency kat KPJ Kajang...adik demam teruk hari tu...asalnya dari pagi dah demam...tadika dia amik suhu...belah petang suhu dia dah cecah 38 dc...

pilah aku bawak dia ke klinik masuk ubat bontot semua...selalunya kalu masuk ubat tu kejap ja baik tapi adik makin teruk..

ayang aku balik kuantan hari tu and dia sampai bangi pun dah lewat giler...aku memang dah tak senang duduk dah...adik dah merekot kesejukan...siap biru segala tangan kaki dia... aku selubungkan dia..tapi bahagian yang selubung tu melampau panasnya sampai aku takut nak selubungkan...

adik dah siap nak ketar ketar badan dah..aku memang dah tak tahu nak buat apa dah..call ayang aku..bunyi cam dia tgh makan.. aku suh dia balik segera sebab adik dah teruk sangat...

ayang aku balik ja terus call ing mintak reff. letter ker KPJ...nasib baik senang ja dia nak bagi...tapi anak aku ni jenis masuk keta sema ok ja...so sampai kpj dia dah segar sikit dan dah kurang sejuk dia... tapi suhu dia 38.8 gaklah time tu..

Doktor bagi ubat bontot lagi...ingat dah masuk ward dah benornya..tapi sebab dia segar kot so tak masuklah ward...err doktor tu hensem wooo huhuhuuh

lusanya adik start batuk plak...haih sampai sekarang tak baik lagi batuk ngan selsema dan juga demam dia... problemnya adik demam malam sahaja..aku dah tak tahu nak buat camner...dia tak boleh tido lena lately ni..

adik susah sikit kalu demam..dia lambat baik..kalu kakak rilek ja kalu dia demam..pagi demam esok dah baik..aku pun tak perlu risau sangat...mungkin adik manja sikit kot..

harap harap adik cepatlah baik demam..aku dah tak larat and kesian sangat kat dia...huhuhuhuh time nilah aku harap aku yang demam huhuu

No comments:

Post a Comment