Saturday, November 17, 2012

Demi mimpi itu.....

Demi sebuah mimpi,
Aku datang ke mari,
Demi sebuah harapan,
Aku rasa kian tenggelam,
Menapak aku di bumi asing,
Mencari kompas petunjuk arah,
Minta di bimbing,

Kala ini segalanya nampak samar,
Tika ini tiada yang seindah mimpi,
Segalanya jauh dari apa yang pernah menjadi harapan,

Aku bimbang akan terkapai di sini,
Mampukah aku terus berkayuh, mudik menunggah arus deras ini?

Aku memamndang langit putih ini,
Mampukah aku bertahan ke hari akhir?
Atau akan aku kecundang sebelum sempat disingkir?

Moga nanti akan tiba rasa itu,
Rasa yang akan menyalakan api semangat ini,
Aku harus cekal,
Demi perubahan aku harus kuat,
Dan dengan izin yang Esa,
Aku yakin aku mampu lakukannya.



Cempaka Biru
11 Aug 2012
4.45pm
Sony EMCS

2 comments:

  1. Oit..time keje pun sempat bermadah helah bagai...haishh...

    ReplyDelete
  2. hahhahah..aku kecewa waktu ni...lagipun ngantum dowh

    ReplyDelete