Monday, November 14, 2011

karaoke...karok...korok

Ada tak aku cerita yang aku nih suka pi karok?...walaupun mmg dah tersirat lagi tersurat aku nih memeng tak tahu nyanyi....tapi aku tetap menjadi antara pengunjung setia kat tempat tempat nih....dan pasangan aku haruslah adik aku yang masih bujang, ateh...huhuhu.

Dedulu aku selalunya pi ngan geng sekerja aku tapi semua geng aku dah resign so tinggal adik aku a.k.a opis mate aku....Seronoknya benda nih ialah sebab ko kumpul ngan kengkawan ko. Tapi dalam group tuh aku ngan sorang lagi ja yang tak reti nyanyi, yang lain semua tahu apa tu tune, apa tuh nak tinggi rendah, aku main hentam ja, janji aku rasa sedap hahahahah

Semua nih asalnya waktu kat Penanglah, ada event kat sana, so malam tuh pilah karok ngan tetamu yg ada huhuhuhuh....long story short, aku jadi kemaruk pi karok nih huhuhuhuh.

hari nih aku nak review tempat tempat karok yang aku pernah pergi.

1: Superstar -Alamanda


Kat sini antara tempat yang aku sokmo pergi,
Harga:before 6pm- rm18(small room/hour)

Room: kecik ja kalu amik yang kecik, kalu amik yang sederhana harga dia dah lain

Song Selection:kat sini lagu dia agak banyak dan agak uptodate

komen aku: sini mmg selesa, tapi warga putrajaya mmg ramai datang sini, aku tgk siap berbaris lagi....satu jerlah yang aku tak suka, bilik dia sempit, tapi kemas, selesa dan bersihlah.

2: Just K- The Mines

Aku pi sini baru 2 ke 3 kali.

Harga: RM 20/hour


Room: Bilik dia yang kecik sama ngan 2 bilik kecik kat Superstar, alamanda


Song Selection: lagu dia tak banyak pilihan dan tak uptodate

Komen aku: Kat sini memang luas bilik dia, takderlah tersangkut2 kalu nak bergerak, tapi bilik dia nampak tak selesa dan agak kurang bersihlah sikit, mgkn sebab tak cat baru kot.


3: Green Box Megamall Kuantan

Dulu sini antara tempat wajib aku gi bila balik kuantan, tapikan nak pi sini rugi kalu ko pi reramai sebab kiraan harga dia by person per hour.

Harga Happy Hour: Rm6.90/person sejam (kalu ko pi 2 orang tuk 2 jam maknanya - 6.90 * 4 = RM27.6, kalu 4 orang tuk 2 jam - 6.90 * 8 = RM55.20)

Room: Bersih, Kecik, Kemas

Song Selections : Banyak dan uptodate

Komen aku: Kalu nak selesa baiklah pi sini, sound dia pun sedap, komputer menu dia senang nak guna, tapi tulah, kalu ko pi ramai memang tak berbaloilah, selalunya kalu pi ramai aku akan amik by songs murah sikit tapi tulah, tak banyak pilihan lagulah plak.

4: Xanax - Teruntum Kuantan

Sekarang nih aku banyak pi sini

Harga Hepi hour: Rm22/ hour ( beli 1jam percuma 1 jam)

Room: agak luaslah kalu nak banding ngan superstar, tapi taklah sekemas green box, mgkn sebab malap kot.

Song Selections: agak banyaklah

komen aku: Satu yang istimewanya tempat nih, tiap kali azan dia akan announce yang dah masuk waktu sembahang, and surau is provided...huhuhuhu bagus tul....satu lagi sinih pakai open hour, so ko guna dulu nanti kita kira...kalu wit rasa tak cukup, baiklah jejaga waktu karok tuh, jangan sampai ralik sangat. Kat sini, operate pakai remote, so aku nih kekadang pening gak nak main remote tuh huhuhuhu

5: Inbox- Kuantan Parade

Aku baru pi sekali kat sini

Harga hepi hour: RM10/hour

Room: Luas, dan kemas

Song Selections: Limited

Komen aku: aku baru pi sini sekali ja, tempat dia agak selesalah, tapi disebabkan dia sebelah snooker, so cam ralatlah sket nak masuk huhuhuhu. Menu dia pakai remote dan touch screen, tapi software yang dia pakai sangat susah nak difahami dan di handle. Lagu yang dia ada pun tak banyak tapi harga dia kira affordablelah huhuhuhu

Aku banyak pi karok kat Kuantan sebab tuh kampung aku, so waktu keluar cari barang, singgah jap pi karok barang seround dua huhuhuhuh

No comments:

Post a Comment