Monday, October 17, 2011

Mampukah Fantasi menjadi realiti?

Antara aktiviti aku waktu lapang ialah menonton tv. Senang cakap aku nih hantu tvlah. Dari aku kecik lagi aku memang cukup suka duk umah tgk semua drama yang ada. Tak kiralah drama apa pun, melayu ker, cina ker, tamil ker, Sepanyol, Jepun Filipina, Thailand, Itali ka dan sekarang Korea plak...semua ku layan, dan kalu aku layan memang aku layan sepenuh hati dan penuh dedikasi sampaikan aku leh paham certain words dari those countries or even etnik. Syarat aku mudah ja, kalu cerita ko sedap, pelakon ko tak kayu, konpomlah aku akan layan tak kisahlah topik ko pasal harta ka, politik ka, apatah lagi kalu cinta.

Waktu  kecik dulu mama aku mesti bising bila aku duk depan tv ja, dia mesti cakap "ha! gantung ja tv tu kat leher.."aku senyap jerlah dengar ma aku cakap gitu, tapi aku tak lari pun dari tv tu. Kalu sekarang mesti aku cakap kat ma yang boleh ja nak gantung tv, belilah henpon yg leh tgk tv tu huhuhuhuhuh. Sekarang nih anak akulak yang jadi hantu tv, tiap hari berebut ngan dia. Aku nak tgk drama korea, dialak nak tengok kartun huhuhu sabojerlah. Tapi disebabkan aku nih asyik duk umah, aku tak banyak bergaul ngan orang, dan kiranya sosial life aku adalah tv tulah...sebab tu aku nih budak baik hhahahahahha.

Semua program kat tv aku tgk, kartun ka, dokumentari ka drama apa tah lagi yea dop. Satu jerlah masalah aku nih, kalu aku tengok drama tv mesti aku nak kaitkan ngan realiti hidup. Bagi aku orang tu takkan wat drama tu kalu dia tak pernah terdengar or atleast have a bit idea what the scenario would be. Dan aku yakin yang walaupun benda tu semua khayalan penulis, pasti ada kalu tak sorang yang pernah alami apa yang penulis tu ceritakan.

Satu masalah aku bila tengok drama cinta nih nak plak cerita korea (sebab aku dah lama tak layan cerita melayu, seth tan pun aku tak kenal huhuhuhuh sori...) aku sering saja feeling bila tgk part lelaki tu tengah nak tunjukkan rasa sayang and cinta dia kat makwe dia. Tiap kali aku tgk scene camtuh aku mesti teringatkan ayang aku huhuhuhu...

Kekadang kita perlukan semua fantasi kisah cinta tu untuk menggembirakan hati kita yang lara...jangan menggunakan scene tuh semua untuk mengingat kisah duka, tapi gunakan ia sebagai distraction rasa gundah tu...sebab hidup di alam fantasi memang sentiasa indah...tapi jangalah sampai giler pulak...kita hanya gunakan method nih utk menceriakan diri bukan untuk menggilakan diri huhuhuhu....

No comments:

Post a Comment