Friday, October 21, 2011

Astro B.yond Yang Buat Hal

Umah akukan pakai Astro Byond HD...yea aku mmg berlagak sebab pakai astro jenis tuh, sebab syarat utama nak pakai jenis tuh, haruslah mempunya tv plasma or lcd yg leh support HD, dan aku sanggup berjimat cermat nak beli tv tu huhuhuhuh.




Salah satu sebab kenapa aku amik jugak Byond tuh mestilah sebab....heh heh heh mestilah sebab nak tgk cerita korea...dalam astro biasa oun ada gak cerita korea, saluran 391 untuk channel KBS, tapi kat Byond ada saluran 393 untuk SBShd...so sekarang aku ada 2 channel korea heh heh heh.

Yang bestnya tgk saluran HD nih ialah gambo dia yang sangat cerah...semua nampak clear termasuklah pores kat muka pelakon dia. makeup yg selama ni nampak cam biasa ja pun leh nampak cam mekap tebal bila tengok saluran HD. Hanya saluran HD jer yang ada gambo cantik, yang takder HD mmg cam biasa ja gambonya. So kalu korang tak layan saluran yg ada HD tuh, takyahlah membazir wit ambik jenis HD nun.

Satu lagi sebab utama aku nak sangat ker Byond HD nih sebab depa tayangkan cerita Running Man...cerita nih sangat..sangat..sangat..sangat..best...dahlah kelako giler...aku kalu tgk running man nih mmg konpomlah akan gelak. Running Man nih cerita dia jenis variety show. Bukan drama-drama nih semua...kat sini artis berkumpul (ada artis tetap) datang main game...kekadang game dia agak kejam gaklah huhuhuh. tapi best huhuhu...


Nih preview untuk episode 63, kat Malaysia baru episode 50 rasanya huhuhuhu. Orang yang menyebabkan aku jadi addicted ngan Running Man nih haruslah opis mate aku. Memang gigihlah mendonlod episode tuh semua nak tengok punya pasal huhuhuhu.

Tapikan...baru nih astro aku wat perangai...ada ka patut dia pi tutup buka. Kira dalam 1 jam tuh adalah dalam 4 ke 5 kali dia main tutup bukak. bukan lama pun dia tutup, 2 ke 3 saat ja, tapi annoyinglah kalu duk main tutup bukak camtuh huhuhuhu.

Aku pun calllah technician astro, memula dia suruh aku cabut wayar belakang dekoder tuh, pastu pasang balik tgk jadi balik tak problem tuh, benda tu bukan kita leh jangka bila dia nak padam, ngam ngam aku nak letak tepon, dia jadi balik, nasib baik sempat tahan mamat tu dari letak tepon, so dia pun hantarlah technician ker umah aku.

Technician tuh datang umah aku semalam, memula dia tukar adapter ja (benda cam seketul antara wayar kepala plak ker dekoder) dia jugak pesan kalu ada apa masalh report balik sebab dia tak berani nak tukar dekoder sekali ngan adapter. Ngam ngam dia nak berkemas, benda tu jadi balik, nasib baik, kalu tak jenuh aku asyik nak ajak dia datang umah ja nanti huhuhuh.

So dia pun tukarlah dekoder astro tuh, dan dia pesan jangan bukak memana channel dalam masa 2 jam...hampeh tul, giler lama nak tunggu. Sekarang aku kena tgk masalh tuh jadi balik ker tak...semalam aku tak berpeluang menonton tv lagi, tapi nampak cam ada lagi masalahnya huhuhuhuh

Harap semua akan oklah pass ni. Sebab sebelum nih remote astro aku ada masalh, dia tak mau detect kat dekoder, so terpakslah aku pi membeli belah remote tuh kat kedai...bila call tanya diorg suruh aku pi hantar kat customer service, yang paling dekat ngan aku kat Cheras, adeh..camlah aku tahu cheras tuh duk mana, hampeh tul. Pergi cawangan Kuantanlak, tulis dalam tenet Sabtu bukak sekalinya keje sampai Jumaat ja huhuhuhu.

Kenapa aku beria ria nak tukar remote tuh? sebab free, set astro beyond ada warranty lifetime sekali ngan remote dia...harap nanti adalh peluang aku pi tukar remote ori tuh huhuhuhuhuh.



p/s: all pics from google image huuhuh

No comments:

Post a Comment