Friday, October 7, 2011

The chaos ver2: Avanza remuk....lagi

Tarikh: 1 Oct 2011 (Sabtu)
Masa: 2 PM
Lokasi: Lepas RnR Gambang arah KL

Akukan balik Kuantan lepas shai kena air panas tuh, memula lu mmg aku reluctant nak balik tapi lepas tu rasa cam balik jerlah walaupun lum gaji lagi. Ayang akulak ada team building kat Bentong. sepatutnya pi bentong lebih dekat dari Bangi compare kalu dari Kuantan. Tapi disebabkan kitorang nak pi mencari barang kawen adik aku ateh kat kuantan and plus pulak kalu kat kuantan lehlah aku pi menkarokkan diri sebab bebudak nih mama aku ada leh jaga heh heh heh so kitorang teruskan jugak balik despite tak gaji lagi huhuhuhuhu.

Ayang aku pagi sabtu tuh pi ker bandar kuantan selesaikan beberapa urusan dulu sebelum bertolak ker bentong. Lebih kurang kul 12 lebih dia gerak dari umah Kuantan ker Bentong and cam biasa aku akan pesan kat dia supaya drive elok elok.

Bila ayang aku dah pi tu, aku pun bersiaplah nak pi bando kuantan merayau, tapi sebelum tuh aku duk layan Running Man dulu barang se episod dua, and akhirnya aku melarat sampai hampir kul 3 masih lagi duk kat umah. Tak lama lepas tuh dengar aboh aku balik dari kedai, dia pi kat aku dan cakap nak pakai kereta ker gambang. Dia pun cakap yang ayang aku telefon kata dia cium keta org kat tengah highway.

Akulak cam WHAT? adeh ada jer bendanya. Aku pi cek tepon aku kot dia ada call, tapi takdop pun miss call dari dia. bila aku tepon dia plak tak berangkat, mmg aku rasa cuak gilerlah time tuh. Aku pun cakap kat aboh tunggu jap aku bersiap, aku nak ikut sekali pi tgk dia.

Kendian barulah aku dapat call ayang aku dan tanya dia kat mana, dia kata dia kat tol Sri Jaya, so aku cakap tunggu jap aku sampai (waktu nih baru ja start enjin keta benornya) pastu aku sedar yang keta aku takdop minyak plak, Petronas tepi umah plak tutup sebab tanah dia mendap, 2 bulan lg baru bukak. So terpaksalah aku isi minyak kat entrance highway.

Aku nih cam biasalah kalu dah dapat stereng keta, nak plak dapat highway ditambahkan lagi nak pi kat ayang akukan, aku balunlah bawak 150-160km/j, yang kelakonya, aboh aku terus senyap huhuhuhu gabra kot sebab dia jarang naik keta ngan aku. Dia tak tahu kitorang bawak keta mmg camnih, aku ka, ayang aku ka, adik aku ka main balun ja bawak keta tu huhuuhuh.

Sampai ja kat ayang aku , aku pun terus pi tengok keadaan avanza tuh, adeh kemek lagi, tempat yang sama plak tu. Awal tahun hari tu ayang aku baru ja cium divider kat exit Jabor nun, tapi yealah tu sengsorang nih libatkan orang plak.

So aku tanya apa yang jadi, ayang aku cakap yang pompuan nih nak motong lori, tapi dia bawak slow ja, kebetulan hari plak baru lepas hujan, so adalah lopak air. Dah namanya pun highwaykan, lorongnya ada 2 ja, satu lane laju satu lane pelan, so minah ni kan nak memotong lori tadi, so dia naik lane laju, ayang aku nampaklah dia tengah nak motong so oklahkan, TAPI tetiba si minah nih gi break sebab dia lalu lopak air, ok aku pahamlah sebab ko takutkan lalu laju lopak air, takperlah kalu nak pelankan keta, tapi kata ayang aku minah nih bukan break tuk pelan sikit, tapi break sungguh. Korang paham tak maksud aku?

Break sungguh tuh maknanya break yang sikit ja lagi keta tu terus stop, HELLO, tukan highway, and ko plak kat lane laju, mana ada org break sungguh kat lane laju. org hanya akan pelankan ajer keta, aku tahulah camner, sbb aku pun biasa gak pulun 110 dalam hujan, kalu jumpa lopak tuh, sama ada kita kalih dari lopak, atau pelankan sikit keta kita, tapi kita takkan terus berhenti kat lopak air tuh.

memang gilerlah pompuan tu. So ayang akukan tak budget dia akan terus berhenti kat atas lopak air tuh, apa lagi berciumlah diorg nih, and dia kata ayang aku yang laju, tapi aku rasa kalu ayang aku laju mesti keta dia dah lagi teruk kena, tapi keta dia hanya rosak bumper sikit ja, and keta ayang aku plak pecah tangki air dia huhuhu

Cam biasalah kalu ada eksiden kat highway nih, ulat ulat memang ada banyaklah menunggu, ayang aku diserabutkan lagi ngan kehadiran sorang pakcik nih nak towkan keta kitorang tuh, ayang aku mmg tak maulah sebab mana ada wit nak bayar tu semua. Pakcik tu siap cakap leh claim insurans bagai, yang jadi masalhnya sebab kitorang baru ja claim insurans keta tuh, takut dah takleh claim dah ja. Nasib baik cover note tu ada dalam keta, so kitorang terus call syarikat insurans, and yang kelakonya company pakcik tuh keje takder pun lesen ngan syarikat insurans kitorang.

Lepas semua dah ok kitorang pun baliklah ke kuantan untuk wat polis report lak huhuhuhuh. Yang paling tak tahannya, aku nih dah semangat nak pecut balik, sekalinya terjumpalak ngan geng moto tgh berkonvoi, adeh nasib Sri Jaya tuh dekat ja ngan exit gambang, kalu tak memang aku ngamuk dah dalam keta.

Malam tuh ayang aku balik Bangi naik bas kul 2 pagi. huhuhuh Akulah yg ngantornya ke terminal makmur. Nasib baik kitorang nih kayo ngan keta huhuhu, kat umah ada lagi sebijik keta nunggu.

Kitorang tak tahu apa jadi ngan avanza tuh, tunggu dulu ayang aku balik dari kerja barulah bertanya khabar dia...ada harapan keta nih kena jual..opsss ngajuk lak nanti member huhuhuhu

No comments:

Post a Comment