Tuesday, July 23, 2013

sedapnyalah bufet....

haih..tekak aku ngalahkan org puasa...padahal tgh bercuti umum...tapi korang jgn pikir akusedap ja melantak ek...lagi dua jam nak berbuka aku setitik air atau sebutir nasi pun lum masuk lagi tai dalam perut...dah serupa puasa dah aku ni...huhuhuhu

aku benornya jeles tengok rezeki orang dapat gi bufet ramadan...selalu waktu opis dulu memang aku dapat merasa bufet sebab bos aku akan belanja staff dia makan berbuka...despite bajet rm50 seorang tapi tetap belanjakan?...

so disebabkan takder sapa nak belanja aku makan..jadi aku pun naklah belanja diri aku sendiri makan...tapi adalah sangat tak best ko spent rm50 tapi ko pergi  makan sorang diri..maka haruslah kita ajak kengkawan kita pergi sekali....

malangnya kengkawan aku ada yang nak ikut..tapi bila ajak yang lain semua reluctant dan tak mahu pergi sebab mahal...nak mengharap department bayar?..hampeh..walaupun tiap kali meeting duk crita macam mana nak habiskan duit..tapi bila buat majlis semua kena bayar sendiri...tajuk alasan yang bagi adalah fair.

serius aku tak paham kenapakah perlu camtu sekali tahap fair diorang...antara contoh yang diberi...tak fairlah orang yang bayar tak pergi tapi duit dia kena guna untuk bayar makanan...watdehek....dah ko tak pi...kitorang nak buat camner...pastu kalu pi pun kena bayar sendiri...baik takyah pi...

nak mengharap kedatangan 100% peratus...pernah ke ada majlis yg org datang 100%??....ok ok..dah aku tak suka kenapa tak cakap je?...ni masalahnya bila orang yang pegang duit..time suruh decide dia punya tune cam kalu ko cakap ngarut kat sini matilah ko kejap lagi...dan sudah terang lagi bersuluh orang tu hanya nak pastikan dia tak rugi sesen pun duit yang dia laburkan..dah guana?

aku rindu zaman leh pi makan makan....hahahha...nampak sangat betul apa ayang aku cakap...aku hilang keseronokan kerja kat sini...duit ada tapi tak boleh buat apa apa...dalam otak running pasal kerja ja....aku patut cari kerja yang bebas sedikit...errr ada sesapa nak hire aku tak?...

ok layan lagu raya plak..merempan takkan habisnya...


No comments:

Post a Comment