Friday, July 12, 2013

salam ramadhan semua

salam ramadhan buat semua...syukur sebab masih ada umur dan rezeki tuk menyambut bulan puasa lagi..oh sungguh skema ayat ku itu..


tahun ni aku tak tahulah kenapa sejak dari rejab lagi aku dah terasa rasa rindunya aku kat ramadhan...rasa cam tak sabonyalah nak masuk bulan posa...oh..sebab nak raya cepat kot..hihiji nehi nehi babuji...

aku memang seikhlasnya rindu puasa tahun ni...rasa cam cepatlah cepatlah sampai ramadhan dan akhirnya sampai jua bulan yang aku tunggu.

aku rasa faktor ada anak kecik juga menjadi punca aku rindu..sebab anak aku dah beso dah pandai dah...senang cakap dah boleh ajar puasa dah...kejap ja beso anak aku tu...ingat lagi aku menangis dukung dia balik umah nak berbuka dengan dah azan kat luar...aku sangat sensitif waktu tu. siap nangis segala.

sekarang pun aku masih nangis bila tiap kali aku kena bergegas amik anak tapi aku kena stay siapkan kerja dan orang yang aku harapkan pulak setiap kali tu juga bila call langsung tak membantu keadaan. hahahhaah aku tengah sakit hati sekarang ni.

bulan puasa camnilah aku rasa aku tak patut kerja..aku patut duk kat umah uruskan umah.kerja cam nak mati pun takde gunanya takde sapa hargai pun. its always a fight of your own jangan harap orang lain bantu.

kan bagus kalau aku dapat tenangkan fikiran..layan cerita syurgamu ramadhan ke..eh bukan patut beramal ibadah ke? oh sungguh tak insaf disitu.

oklah..selamat puasa senua.




No comments:

Post a Comment