Saturday, June 8, 2013

saya bosan

hari ni aku nak cerita pasal kerja aku....hahhaha kalu nak merempan pasal kerja memang panjanglah ceritanya tapi yang aku nak fokus pasal isu yang baru ni...

ok..kat sini kitorang pakai open space office...so hod and ketua ketua semua duk dekatvngan kita dan kita sepatutnya..sepatutnya ok kenalah jaga tingkah laku dan apa yang kita nak komen secara logiknya sebab tak mo diorang dengar...

tapi group aku gila selamba badak duk komplen pasal leader and bos especially time rehat...dan aku yakin ketua lain dan hod lain kompom dengar cuma nyampai ker tak yang kita tak tahu...

so baru ni ada lagi isu baru..err rasanya taklah baru sangat...isu nya pasal sharepoint...bila mana workflow sharepoint tak triggered dan menyebabkan kekecohan...yang jadi masalahnya...dari 100 workflow yang jalan mgkn 1 akan tak jalan dan selalunya jadi time puncak...

cam biasalah...aku dan kengkawan aku salahkan network....dah sema tgh pakat send data serentak...pastu nak point ke server yang sama...mestilah ada isu..pastu lum masuk isu timeout lagi...

tapi user tak boleh accept alasan ni.....mana boleh salahkan network..kena salahkan sistem...99 yg berjaya tadi adalah false info...hanya 1 yg tak jalan tu ja yang diambil kira...remember..user always right...and they will never see things that you help them...they only remember what you did wrong....

satu yang aku tak tahan kat sini adalah budaya mengugut...ayat biasa....tak siap takder bonus....tak siap takder kenaikan gaji....ada aku kisah?.aku peduli hapa....dah tak boleh siap aku nak buat camner....ingat senang ker nak kejo sema sengsorang...memanglah bunyi cam berlagak..tapi aku pun ada life....takkan asyik nak keje ja...

huhuhuhu.... sorilah entry ni bosan....aku memang seoarang yang membosankan....hahahahah....


2 comments:

  1. tak bosan pun. menarik je entry ni. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah...terima kasih sebab baca entry ini...ayat skema dowh..

      Delete