Tuesday, June 18, 2013

aboh yang sakit....

huhuhuu...aku tak taulah nak crita camner...tapi crita jerlah...ok..begini ceritanya... aboh aku tu memang pemegang title pesakit kencing manis yang tegar dengan moto..selagi hidup dan boleh makan nilah kita makan tanpa sedar diri yang beliau tak boleh dah nak menikmati syoknya makan seperti orang lain...

bila nasihat tak dengar lepastu siap makan kat luar baru balik umah...so kitorang dah tak tau nak cakap apa...takperlah part tu...

so semua tahukan yang aku skarang tengah dalam proses membina rumah tuk mama ngan aboh serta aku duduk...kitorang upah orang buat dan dalam masa yang sama aboh jadi tukang urus...

nak senang keje aboh aku mintak tolong kawan dia buatkan umah tu...last sekali aku pi tengok umah tu kawan aboh aku sorang ja buat..memang kesianlah...tup tup out of no where aku dapat info aboh aku masuk spital sebab demam urat...rerupanya aboh aku pi gatal buat jugak rumah tu..sempatlah dia naikkan 500 biji batu...mungkin dia rasa kesian kat kawan dia kot...

so bermulalah episode aboh aku masuk wad...asalnya masuk sebab demam dan dia ngadu lmah kaki...lepas dapat blood test rupanya ada bakteria plak kat kaki...bagilah doktor antibiotik...pass bagi antibiotik makin teruk kaki aboh aku...dalam otak aku dah terbayang adegan aku dan keluarga cuci kaki aboh dan aku leh bayangkan camner aboh aku akan mecok sebab takleh gerak

lepas bertahan dekat seminggu ... nampaklah perubahan positif kat kaki aboh...pastu dapatlak news tekanan darah rendah..hb pun rendah..siap kena masuk darah...haih terima kasih kepada penderma darah penderma dara semua...jasamu dikenang....nnt pass takder darah tinggi aku pi menderma plak...







hari ni aboh buat endoskopik...dan ternyata pengurangan darah disebabkan oleh ulcer dalam perut aboh....aku harap semua akan baik baik saja nanti...InsyaAllah...



btw...kenapa tak cukup staff kat htaa...nurse dan doktor cam tak terkejo nak layan pesakit...part doktor tu memang paham doh kita x cukup doktor...yg part nurse tu...mana lambakan dak dak nursing yg br grade pergi?...haih sabo jerlah


No comments:

Post a Comment