Saturday, June 8, 2013

langkawi yang menyakitkan hati....

ak nak merempan jap.... nilah pengalaman aku kat langkawi yang paling teruk pernah aku rasa...korang tahulah kalu pi langkawi memang kena sewa kereta dan tiap kali pun aku selalu dapat kereta yang ada masalah...tapi kali ni teruk sangat...

cam biasalah..aku takut tak cukup kereta kat pulau..so kitorang sewalah kereta dari kuala perlis...dan seperti dijangka kitorang dapat kereta yang dah uzur...takperlah takat wira umur 10 tahun nohallah...tapinya kita dah complaint keta ada masalah tapi tetap cakap kereta ok takder masalah...

sampai enjin bunyi menderu masih lagi kata ok? ntah apa apa ja...sekalinya esoknya di tengah hari bole..ekon tak berfungsi..dah matilah ..dahlah langkawi ni panas..ekon takder plop..memang sakit hati...

so calllah diorang inform keta takder ekon...kita tgh panas..anak siap muntah muntah..berpeluh sakan..kalau kena sawan panas tak taulah camner...pastu diorang suruhpi tmpt amik keta...

sampai ja..bila cakap keta tu ada problem terus pakat point finger..duk jugak kata keta diorang ok..aku memang hanginlah..terus aku high pitch...tapi tetap..keta diorang takder masalah..yang ada masalah kita...amboi..

aku sakit hati sebab camni ker orang kita meniaga?.dah memang terang lagi bersuluh kereta tu ada masalah pilah servis...selain dari keta tu boleh gerak..ekon kena ada...paling koman pun tingkap kena berfungsi...so takder ekon lehlah bukak tingkap..ini..hampeh gila..

kan bagus kalau dia ngaku silap..as a customer aku berhak untuk mintak khidmat sdan servis terbaik dari sesebuah kompeni tapi orang kita meniaga yang penting dia betul..kita sentiasa salah...salah kita sebab pi bercuti hujung minggu..salah kita pi waktu puncak..

lepas gaduh..diorang tukar keta lain sambil marah marah...cam dia ja tahu marah aku pun tahu gak...pastu nak dijadikan cerita tertumpahlah air dalam kecoh tu...tertumpah kat dalam keta...so diorang halau keluar dari keta...

akhir cerita kitorang tukar kompeni lain dan buat report polis...memang ni percutian terbaiklah...


No comments:

Post a Comment