Sunday, April 1, 2012

Perlu ker ko hebahkan?

Ok, sapa yang baca blog aku mesti tahu yang aku suka kutuk atau komplen pasal org yang aku tak suka dan suka buat aku bengang dan marah.

Tapi yang aku tak tahannya, kalu ada org siap sesaja ja pi kabo kat org yg aku kutuk tuh. adakah ko nih dah takder topik nak diborakkan?

OK faktanya, aku memang seriusly kutuk this person A, sebab apa? kalu korang baca korang tahulah, tapi perluker ko pi inform kat org tuh aku kutuk dia?, bukan ker lebih baik ko pi suruh org tu pi bukak blog aku, pastu baca sendiri kenapa aku kutuk dia.

Semua yang aku tulis, berdasarkan apa yang aku rasa waktu tu, dan aku bukan jenis yang reti nak marah direct kat tuan badan, sebab semua tu nanti akan bagi impact masa panjang. Sekarang nih, dah person A nih sibuk nak berenti kerja, alasan sebab sedih dengar this person story kat dia apa aku tulis kat blog. Aku dahlah memang tengah berusaha keras mencari kerja lain, kalu dia blah, camner aku nak blah? Dahlah kompeni kecik, staf tak ramai, kesian plop nanti aku kat bos aku tuh.

This person yang tukang nyampai nih pun, kalu ikutkan sama ja mengutuk person A nih. Apa yang membezakan aku dengan dia ialah aku ada written evidence yang aku kutuk, this personlak hanya cakap ja, and only have witnesses yang dengar.

Teori aku senang ja, kalu aku geram, aku tulis aku geram, kalu aku gumbira aku tulis aku gumbira. Alah, bukan this person nih ja aku kutuk, semua yang buat aku marah pun aku kutuk ja. Lagipun nih blog aku, kalu ko rasa hangat ngan apa yang aku tulis, ko janganlah pi naikkan hit blog aku nih, pilah main jejauh nun.

reminder: ini adalah contoh entry yang ditulis ketika tengah geram....

kutt.

No comments:

Post a Comment