Wednesday, December 26, 2012

hari mencuba resipi

hai...tak tahulah apa yang tak kenanya aku hari ni...skill semua kelaut..haii sabo jerlah... niat murni aku nak memasak yang sedap cam tak menjadi ja...

aku teringinlah nak makan nasi minyak..korang tahu jerlah bukan senang nak dapat nasi minya kat pantai barat ni...so dengan teknologi yang ada aku telah menggoogle resipi nasi minyak...

tapi ikut resipi kena masak guna susulah...guna minyak sapi segala...mana nak cari bahan sekalian? last2 aku jumpa satu blog ni dia pakai planta ganti minyak sapi.. tapi ottoke..mana ada planta..butter adalah tu pun sebab nak wat biskut batik...

watehek..aku pun bantailah guna bahan yang ada...dahlah 1st time...dia kata letak garam sekali...tapi baunya boleh tahanlah...ada rupa baunya..tapi rupa fizzikal dia sangatlah pucat..dan tawar..huhuhu...belah bawah jer yg ada rasa nasi minyak sket...

nak masak nasi minyak kenalah masak lauk dia sekali...walaupun selama ni aku dah biasa masak ayam masak merah..tapi tetap nak goigle gak..akhirnya jumpa resipi yang pakai santan....huhuhu..sebab dah terkirim santan nak plak en.asben beli santan segar jadi kenalah guna..alahai..pucatlah plak warnanya...warna asal dah cantik dah merah galak...

despite the pale colour..asben yg tgh tido sbb waktu tu dah ptg pun blh terjaga dan tanya bau apa ni..hijihi lapolah tu...

nasib baik habislah nasi minyak tu. .anak pun makan nasi gak walhal diorang paling susah nak makan...

pastu malam plak masak kek batik. sekakinya terlajak taruk air...haih habis cair campuran milo tu....pastu biskut meri lak dah kena cukai ngan en. asben separuh..haih..kompom tak jadi dah biskut ni..takat benda ni ditulis biskut tu masih dalam  peti sejuk tak tahu hasilnya lagi..


lenkali kena cuba lagi..fighting....

No comments:

Post a Comment