Thursday, July 26, 2012

Saman oh saman






Kalu korang tak pernah tengok rupa org kena speed trap pastu dapat surat saman...ha korang tengoklah rupa aku tu..ceria dop?

Seingat aku waktu nih kitorang dari Kuantan lepas mendropkan anak-anak kat umah nenek depa. Esoknya ker lusanya kitorang nak pi honeymoon kat Bukit Tinggi Indonesia, oppss silap pi mencari keluarga belah aboh aku.

Dari Kuantan kitorang bertolak kul 6.00 am lebih kurang sebab tak mau bebudak nih tersedar yang mak pak depa dah fly tinggalkan depa ngan nenek. Dalam kul 8 kitorang sampai Gombak. Ayang aku dah start ngadu penatlah, ngantuklah dipendekkan kata, ayang aku nak suh aku bawaklah ni.

So aku pun bawaklah, cam biasalah kalu dah aku yang bawak mestilah kasi laju sikit. Sampai dekat UPM serdang, ngan kelajuan yang biasa..ala baru 120km/j, tetiba aku teringat yang hari tu hari Isnin.

Ada apa ngan hari Isnin? yea kawan2 semua..selalunya setiap hari Isnin akan ada speed trap di antara exit Serdang dan exit Kajang ya waktunya pulak dalam pukul 8 ker pukul 10. Ni sebelum kamera speed trap dipasanglah nih..sekarang mungkin dah tak buat kot sebab dah ada kamera mmg duk amik gambo ja.

So waktu dah dekat ngan port biasa PDRM tu, barulah aku tersedar tetapi sudah terlewat yea...aku pun dah nampak pakcik polis tu sua kamera kat aku...niat hati nak buat sign Peace benornya, tapi takut plop pakcik tu marah huhuhuhuh so tu yang rupa aku tengah cam org sedang bergumbira.

Nilah rupa orang yang bersalah dan tak boleh nak ngelat dah, so gelak jerlah jawapan yang ada. huhuhuhu


4 comments:

  1. pakcik polis bagi ko gambor ni kew? buat kenangan? ke diorang upload kt internet? mcm mana dpt??

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada dlm myeg huhuhu sekarang diorg buat camni tuk jd bukti huhuhuhuh

      Delete
  2. Kalu gitu same le kite...saya pon kene ngan pakcik polis tu baru je 3-minggu lepas...
    Saya dari arah Kajang nak ke Sg Besi, hari Ahad nih.. masuk je h/way sampai dekat bawah bridge/jejantas Serdang tu nampak dia teropong ke arah saya...masa tu tak le laju baru 110km/j...
    Minggu lepas dah pun sampai surat saman dihantar kat umah berserta ngan gambar keta aku sekali...nampaknye betul2 nak cari duit nih...

    ReplyDelete
  3. hahahha...nasib dia anto sekali ngan aes punya gambo...ingat dah ada aes dia tak wat dah speed trap...abihlah saya lepas ni....

    ReplyDelete