Wednesday, January 4, 2012

Siti Nurhaliza - Falling In Love

Korang mesti dah dengar lagu siti yang omputih tuh kan? huhuhuh aku nih bukanlah peminat kipas mati siti, aku hanya dengar lagu dia yang sedap ja, so aku tak mau peduli pasal benda lain pasal kehidupan peribadi dia, lagipun aku lebih minat nak tahu pasal gosip artis korea ja huhuhuhuhuh.

Cam biasa, hari nih aku nak review pasal video klip dato' Siti nih...pendapat aku...CHEAP! sorrylah, bukan niat aku nak kutuk tapi aku hanya bagi pendapat. Mungkin disebabkan aku dah biasa tengok video berkualiti HD, ada jalan cerita, teknik pengambaran yang baik, sebab tuh video nih jadi cam nothing to be impress off.

The Video :


Konsep Video: Flash Mop + Non stop Shoot

Komen aku:


Penyanyi: Sapa tak kenal Dato' Siti Nurhaliza, penyanyi paling berjaya kat Malaysia nih, so takyahlah aku terangkan dah.

Suara:
Memang ah sedap lunak merdu.

Outfit:
bergantung pada konsep album dia

Konsep:
Pop

Video:

Cheap, like very cheap. Video nih patutnya bagus, yealah tukan Dato' Siti, dia mampu tuk keluarkan modal tuk hasilkan video yang paling kurang pun melepasi standard aku. Tapi sayangnya, dari awal video lagi dah membantutkan perasaan aku untuk menilai video nih tanpa bias.


Walaupun ramai yang mempertikaikan sebutan Inggeris Dato' Siti, tapi aku tak kisahkan pun pasal tuh, yang penting lagu tuh sedap, artis korea yang sebutan inggeris depa berbaur korea pun aku leh accept,, nikan pulak kalu takat berbau melayu jati. Yang penting tak terabur.Tapi kalu leh improve lagi, adalah lagi baik, yea dop?

Idea nak buat Flash Mop tuh memang bagus, tapi nih dah tak rupa flash mop dah, tapi rupa mop ja. Aku nak komen start up video tuh, bila kamera fokus ker muka dato' siti. Aku rasa, kalu dia buat entrance dari tepi lagi nampak cantik. Biar kamera tuh run ke belakang sket, pastu tetiba CT masuk depan kamera, muka tuh biar nampak berkarisma sket, kata penyanyi terbaik negara.



Nih barulah betul Flash Mop

Pastu leh terus ngan dancers yang ada, tuk wat flash mop tuh. TAPIkan...awatlah dancer yang pompuan sorang tuh cam terlebih sudah ja? Aku tahulah ko semangat sebab dapat masuk dalam MV CT tapikan, ko tuh just dancer kat belakang, pengarah patut beri fokus pada CT , tapi disebabkan ke'ASYIK'kan penari tuh duk wat flash mop, tetiba dia jadi fokus (pada mata akulah).

Pakaian CT tuh, awatlah pilih kaler tuh? aku tahulah baju tuh mahal, boleh nampak elegan. TAPIIIII, baju tuh nampak CT terlalu gelap. Jadi hilang lagi fokus pada diri beliau, tadi dah kena curi ngan awek sorang tuh. Dancers yang baju biru tuh lagi menyerlahlah dari Dato CT.

Disebabkan video nih di shoot tanpa cut, and dato CT kena exercise round fountain tuh, maka amatlah jelas di hujung video tuh, beliau sedikit pancit huhuhuhuu. Kesian aku rasa, dahlah kena nari pastu berjalan keliling fountain tuh, tetiba mengingatkan aku pada video Faizal AF4 kot, yg duk drive merc keliling bulatan kat KT nun, kesian tullah.

Cam aku cakap, idea tuh ada, tapi tak diplan bebetul, jalan cerita pun yilek, atau mungkin jalan cerita dia ialah Ct tetiba ja muncul di tempat awam, dan peminat dia terus serbu dia, mungkin jugak.

Nih aku nak bagi contoh video yang takder cut punya tapi ada jalan cerita yang baik bagi aku.


Korang nampak apa yang aku nak cakap nih? nih aku bagi the making plop

Video nih semua ada dalam youtube, korang pi cari sendiri.

Kat mesia nih bukan takder video yang baik, tapi apakan daya video lagu yang ada jalan cerita, dan teknik kamera yang baik  mesti ada unsur 18 SX yang sememangnya unacceptable tuk rakyat Malaysia nih.

Korang judgelah sendirir, tapi bagi aku video tuh leh buat lebih baik, and aku waktu dengar lagu tuh pun dah bermain dalam otak aku camner video tuh should be, but, what a waste....

No comments:

Post a Comment