Tuesday, March 8, 2011

Walker terbang

Anak lelaki aku Shai sekarang dah pandai naik walker. dia dah hampir blh drift cam kakak dia dulu. aku pun selalu tolak walker dia lelaju supaya dia leh jauh dari kipas.

Aku pun tak paham bebudak ni, suka sangatlah buat benda yang bahaya. Selamba badak jer dia masukkan jari dia dlm kipas pastu siap buat derk jer jari dia kena langgar ngan bilah kipas "terk terk terk" bunyi dia. tak sakit ker? pelik pelik

Anak aku ni dah pandai lintas bendul. so dari ruang tamu ke dapur dia mmg dah lepaslah. Satu lagi dia mmg suka tgk kat luar rumah. so td aku bukak pintu tapi kunci grill (grill aku takleh kunci camtu ja..mmg kena letak mangga) sebab aku nak jemur baju.

Aku kejut kakak dia nak pergi umah pengasuh, Mak Teh diorg lak demam so aku sengsoranglah kena handle bebudak ni. Aku bukak grill nak amik kasut kakak dia. so aku terus masuk umah duduk and pakaikan kasut ker kakak dia (kakak dia tgh mamai sbb baru bangun tido). aku lupa nak tutup grill balik, yealah sekejap sangat kot nak pakai kasut tu. sekali bila aku berpaling ja, Shai tengah laju menuju ke luar. Situ bendul dia mmg tinggilah.

Aku mmg terjerit jeritlah ker Shai, tapi tindakan aku kurang pantas, Shai dah terbang ke luar umah sekali ngan walker dia, muka dah cium lantai dah huhuhuh. Aku terus amik dia, nasib baik takder apa apa cuma dia terkejut ajer huhuhuhu.

Sekarang jatuh walker, nanti jatuh beskal. kalu dah budak lelaki tu mmg lasak huhuhuhuh...... Aku wat tak tahu jer cam dialog aboh aku dulu kalu kitorg jatuh and nangis " uiiiii banyak nyer darah, uii kena bawak pi spital ni' <---- ni ayat nganjing ja sbb takder luka apa apa pun huhuhuh nangis jer yg kuat

No comments:

Post a Comment